V&D ontslaat 400 medewerkers en bereikt akkoord
- Food-en-retail
- 3 jul 2015 @ 15:29
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 3 jul 2015 @ 15:29
- Redactie Food en Retail
De directie van warenhuisketen V&D heeft met de vakbonden een oplossing gevonden voor het al maanden slepende loonconflict. De aangekondigde loonkorting wordt geschrapt, maar er komt wel een reorganisatie die 400 arbeidsplaatsen kan kosten. Het plan moet nog langs de OR. Tegelijk zal V&D nog moeten schakelen met enkele vastgoedverhuurders.
Dat meldt het FD. V&D heeft van eigenaar Sun Capital, die begin dit jaar €60 mln extra in V&D stak, twee jaar de tijd gekregen om financieel weer gezond te worden. Behalve met de vakbonden moet V&D binnen twee maanden tot een akkoord komen met een deel van de verhuurders van de winkelpanden. In de j.l. MarketingTribune editie 12/'15 ontvouwt het warenhuis hoe de toekomststrategie er volgens ceo John van der Ent (foto) uit zal zien. Met de vakbonden is een sociaal plan overeengekomen om de gevolgen van de reorganisatie op te vangen. Verder wordt de seniorenregeling bij V&D versoberd en leveren alle medewerkers eenmalig een vakantiedag in, schrijft het FD. Het akkoord wordt voor het einde van de zomer voorgelegd aan de ondernemingsraad. Lees hier meer achtergrond: V&D verdient ook complimenten.
(foto: PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- V&D
- P
- loonoffer
- akkoord
- Sun Capital
- merk
- financieel
- liquide
- bonden
- gezond
- ceo
- winkelpanden
- vakbonden
- Personeel
- verhuurders
- toekomststrategie
- retail
- John van der Ent
- Dawn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworstgerucht25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing