Jongeren en ouderen winkelen op dezelfde manier
- Food-en-retail
- 20 aug 2015 @ 09:36
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekWinkelen
- 20 aug 2015 @ 09:36
- Redactie Food en Retail
Jongeren tot circa 35 jaar (ook wel 'millennials' genoemd) hebben de naam in vele opzichten van hun voorgaande generatie te verschillen. Dat klopt misschien als het gaat om muziek- of kledingkeuze, maar in de manier waarop ze winkelen lijken ze verdraaid veel op elkaar. Tot die conclusie komt Androit Digital, een bureau dat is gespecialiseerd in performance marketing.
Meer dan de helft van de millennials (57%) oriënteert zich bij het shoppen in fysieke winkels. Bij 35-plussers ligt dat percentage met 61% slechts een fractie hoger. De fysieke winkel blijft sowieso een favoriete oriëntatielocatie. Het merendeel van alle millennials en oudere generaties kijken niet eens online voordat ze naar een winkel gaan. Slechts 16% van de millennials doet dat wel, bij oudere generaties ligt dat percentage nog een stuk lager.
Locationbased aanbiedingen
Tegelijkertijd geldt dat alle generaties geïnteresseerd zijn in locationbased aanbiedingen. De meeste millennials klikken eerder op een mobiele dan op een desktop advertentie, bij oudere generaties is dat niet veel anders. Bovendien kunnen pushberichten op smartphones aankoopbeslissingen beïnvloeden. Wat dat betreft zijn er nauwelijks verschillen tussen ouderen en jongeren. Waar ouderen en jongeren duidelijk anders mee omgaan, is het gebruik van social media. Instgram speelt bij oudere generaties amper een rol. (bron: Shoppermarketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- bureau
- generatie
- senior
- shoppermarketing
- kledingkeuze
- Androit Digital
- performance marketing
- conclusie
- manier
- gespecialiseerd
- jeugd
- ouderen
- shoppergedrag
- muziekkeuze
- millennials
- winkelen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing