Koning opent geavanceerd nieuw DC Wehkamp
- Food-en-retail
- 26 aug 2015 @ 16:58
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Evenement
- 26 aug 2015 @ 16:58
- Redactie Food en Retail
Koning Willem-Alexander opende vandaag het nieuwe distributiecentrum van webwinkel Wehkamp. Met een oppervlakte van 53.000m2 en ruimte voor 4 miljoen producten heeft wehkamp het grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld. Binnen 30 minuten na plaatsing van een bestelling staat een pakketje klaar voor verzending. Daardoor krijgen klanten vanaf dit najaar hun producten nog dezelfde dag op iedere gewenste locatie in Nederland geleverd.
Met dit (foto) technologisch hoogwaardige distributiecentrum krijgt Nederland - naast Schiphol, Aalsmeer en Rotterdam - ook in Zwolle volgens Wehkamp een logistiek centrum van wereldformaat. Het nieuwe distributiecentrum, waarin €100 miljoen is geïnvesteerd, vervangt het huidige distributiecentrum in Dedemsvaart dat sinds 1960 dienst heeft gedaan. Alle 200 vaste medewerkers verhuizen mee naar de nieuwe locatie.
Snel en duurzaam
Naast de geavanceerde logistiek heeft het gebouw een zogenaamde Breeam Excellent' certificering voor duurzaamheid. Op het dak van het pand ligt het grootste zonnepanelenveld van Nederland dat voor 40% van de energiebehoefte voorziet. Daarnaast wordt er onder andere gebruik gemaakt van een warmte-koudeopslag en is er een ecologische tuin aangelegd. Hiermee biedt het nieuwe distributiecentrum niet alleen een snellere levering voor de klant maar is het ook minder belastend voor het milieu, belooft de postorderaar.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- service
- thuiswinkelen
- koning
- webshop
- snelheid
- verzending
- klanten
- pakketje
- e-commerce
- opening
- Alex
- producten
- bestelling
- bezorging
- geautomatiseerd
- distributiecentrum
- Wehkamp
- distributie
- wereld
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing