Mora marketing via SBS Utopia

Mora marketing via SBS Utopia
  • Food-en-retail
  • 31 aug 2015 @ 16:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodBereik

Vanaf vanavond is Mora te zien in de real life soap van SBS, Utopia. 'Mark', één van de bewoners van het Gooise terrein waarop deelnemers maandenlang samenwonen, heeft op Utopia een cafetaria, genaamd 'Le Luifel 2.4'. Hij wil een professionaliseringsslag maken en gaat daarom de horecaproducten van Mora verkopen, is de gedachte. Voor snackmerk Mora is het mooie branded content.

Mark is geïnspireerd door het verrassende horeca-assortiment van Mora. 'Het merk biedt producten die ik nooit eerder in de supermarkt heb gezien. Daar komen mijn klanten zeker voor naar Le Luifel', aldus de Utopiaanse snackbarhouder. Vandaag gaat Bas Bemelen, rayon manager bij Mora, onderdeel van de firma Van Geloven, naar Utopia om de cafetariahouder extra advies te geven over zijn snackassortiment. Mora kijkt uit naar de originele samenwerking.

'We zijn trots op deze vorm van product placement. We wensen Mark goede zaken toe met de Mora producten', zegt Yvonne Schollaardt, marketing manager Out of Home bij Van Geloven. De horecaproducten van Mora zijn in Nederland verkrijgbaar via de grossier. Deze worden in diverse horeca outlets binnen verschillende kanalen zoals bijvoorbeeld de cafetaria verkocht. Meer informatie over Mora staat op www.vangeloven.com. (PvWK)

Beeld boven: screenshot Utopia
 


Over Utopia
Utopia wordt iedere werkdag uitgezonden om 19.30 uur op SBS6. Om 23.30 uur is hier de herhaling van te zien. De real life soap bereikt dagelijks 500.000-900.000 kijkers. De gedachte achter het TV-format is dat de inwoners in hun eigen levensonderhoud moeten voorzien. Markt runt daartoe een snackbar.

Over Mora
In 1960 ontwikkelde Marcel Mourmans, de oprichter van Mora, zijn eigen recepten voor snacks als kroketten en loempia’s, vanuit de slagerij van zijn vader. In 2006 werd Mora overgenomen door Van Geloven uit Tilburg. Van Geloven heeft onder meer frikandellen, kip-, bami- en nasisnacks, hamburgers, kaassoufflés en minisnacks in haar assortiment en Mora is sindsdien een van de vele merknamen van het bedrijf. Inmiddels is Mora uitgegroeid tot een van de grootste en bekendste snackmerken in de Benelux. De alom bekende slogan ‘Mmm... van Mora’ en Cora en Flora als iconen op tv staan symbool voor fun, lekker snacken én topkwaliteit. En het merk blijft in ontwikkeling; een groot deel van het assortiment is inmiddels bereid zonder toevoeging van kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en veel van de snacks kunnen zowel in de frituur als in de oven en airfryer bereid worden. De snacks van Mora worden verkocht in de meeste supermarkten in Nederland. Ook is Mora veelvuldig terug te vinden in cafetaria en horecagelegenheden.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken