Nationale Mosselweek groots van start met chefkok Julius Jaspers

Nationale Mosselweek groots van start met chefkok Julius Jaspers
  • Food-en-retail
  • 27 aug 2015 @ 16:08
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Chefkok Julius Jaspers bereidt op maandag 31 augustus Zeeuwse mosselen in zijn net geopende restaurant Happyhappyjoyjoy in Amsterdam. Happyhappyjoyjoy is deelnemer aan de Nationale Mosselweek die komende zaterdag landelijk begint.

Op zaterdag 29 augustus gaat de Nationale Mosselweek van start, die duurt tot en met zondag zes september 2015. Ruim 275 restaurants nemen deel aan deze promotieweek. Naast de klassieke mosselpan worden verrassende mosselmenu's en -gerechten geserveerd in heel Nederland. Op mosselweek.nl staan de deelnemende restaurants, consumenten kunnen via deze website een tafel reserveren. De promotieweek wordt ingezet om de afzet van mosselen in Nederland op een hoger niveau te brengen. Een derde van de Nederlanders (33%) heeft nog nooit mosselen gegeten. Een hoog percentage in vergelijking met onze Zuiderburen, waar bijna iedereen mosselen eet (87%).

Zeeuwse mosselen hebben een plekje op de kaart gekregen in het vernieuwde horecaconcept Happyhappyjoyjoy. Je vindst daar volgens Happyhappyjoyjoy 'alles terug waar je vrolijk van wordt in Azië, eenmaal binnen kun je niets anders dan glimlachen.'

Het Nederlands Mosselbureau
Het Nederlands Mosselbureau organiseert de 5e editie van de Nationale Mosselweek. Dit jaar ligt het accent voor het eerst op horeca. Samen met deelnemende restaurants worden Zeeuwse mosselen onder een breder publiek bekend gemaakt. Daarmee heeft het geliefde schaaldier een krachtige marketingcampagne achter zich gekregen.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken