Albert Heijn's Selma Postma (AH online) vervangt Adriaan Thierry - Saskia Egas wordt vp Marketing & Format Ahold

Albert Heijn's Selma Postma (AH online) vervangt  Adriaan Thierry - Saskia Egas wordt vp Marketing & Format Ahold
  • Food-en-retail
  • 10 sep 2015 @ 11:17
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Adriaan Thierry, directeur Omni-Channel Marketing & Format stapt op bij de retailer. Voortaan rapporteert Selma Postma (foto), general manager van AH’s online activiteiten, direct aan ceo Wouter Kolk. Behalve e-commerce behoorden ook Marketing & Format tot Thierry‘s portfolio. Door een herstructurering bij de retailer komt de directeursfunctie echter te vervallen. Omdat Thierry onvoldoende uitdaging zag in de beschikbare alternatieve functies, is hij per de eerste van deze maand 'in oprecht goed overleg' vertrokken.


Als opvolger van Roy Perticucci gaf Thierry sinds het voorjaar van 2013 leiding aan de online activiteiten van Albert Heijn en zusterformules Gall & Gall en Etos. In die periode werd zowel het online assortiment als het bezorgterrein uitgebreid. Nieuwe afhaalpunten voor boodschappen kwamen er alleen nog in winkels. Een klein jaar geleden opende Albert Heijn een nieuwe site, die mobile first is ingericht. Thierry was vanaf 1 augustus 2011 vice president bij Ahold waar hij zich ging bezig houden met de customer loyalty strategie voor Europa. Later werd hij benoemd tot marketingdirecteur van Albert Heijn met verantwoordelijkheid voor de online activiteiten van Etos en Gall & Gall Voor Ahold werkte Thierry bij LG en daarvoor bij Red Bull.


Postma volgt op
Selma Postma is nu primair verantwoordelijk voor de online activiteiten van Albert Heijn en de zusterformules. Saskia Egas Reparaz is benoemd tot senior vice president Marketing & Format bij Ahold. Zij was eerder verantwoordelijk voor AH to go.


Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken