Ekoplaza en Branding a Better World samen aan het werk voor een gezonde wereld
- Food-en-retail
- 10 sep 2015 @ 09:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 10 sep 2015 @ 09:26
- Redactie Food en Retail
Ekoplaza en bureau Branding a Better World starten officieel hun samenwerking met de lancering van de nieuwe pay-off 'samen een gezonde wereld' voor de biologische supermarktketen. Centraal thema in de nieuwe campagne is 'Het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza'. Naast het vormgeven van de nieuwe merkpositionering, bedacht en produceerde Branding a Better World de film voor Ekoplaza.
De biologische supermarktketen koos zonder pitch voor Branding a Better World. 'Net als Ekoplaza gelooft Branding a Better World in een gezondere en betere wereld, wij kiezen duidelijk voor een bureau met veel ervaring in de duurzame en ecologische wereld',aldus Erik Does, algemeen directeur van Ekoplaza. Elif Algu, founder & creative / strategy director Branding a Better World: 'Branding a Better World en Ekoplaza delen dezelfde filosofie. Vanuit onze missie is het een waardevolle aanvulling om bij te dragen aan het verspreiden van de boodschap van Ekoplaza.'
Het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza
De nieuwe campagne 'Het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza' wil de fundamentele keuze van Ekoplaza voor biologische producten, met de eerlijkste prijs voor een gezonde wereld onderstrepen. In tegenstelling tot grote supermarktketens die in hun vergrote aandacht voor biologisch uiteindelijk de laagste prijs voorop hebben staan. Ekoplaza wil het niet zo ver laten komen dat de waarde en betekenis van biologisch voedsel ten ondergaat aan een strijd over geld en benadrukt met de campagne het échte voordeel waar het om zou moeten gaan. Does: 'want hoe kan je trots zijn op de laagste prijs, als je weet wat de consequenties zijn?' Ekoplaza heeft daarom niet alleen voordeel voor haar klanten. Het voordeel van Ekoplaza is ook een supermarkt zonder plofkip. Eerlijke handel met arme landen. Een 'plastic soupproof' supermarkt. Het voordeel van weten wie je eten maakt en zoveel mogelijk lokaal geproduceerd. Geen misleidende reclame. Verstandig met vet, suiker en zout. Geen geknutsel met ingrediënten en een supermarkt vrij van genetische manipulatie. Dat zijn de voordelen van Ekoplaza die niet in geld uit te drukken zijn. Dat is volgens de betrokkenen, kortom, het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza.
Campagne online en in de winkels
De campagne start deze week in de Ekoplaza winkels en eigen online media kanalen. Ondanks het feit dat er niet massa mediaal wordt ingezet is de verwachting van bureau en retailmerk dat de film door de trouwe achterban en veel mensen die de boodschap omarmen gedeeld zal worden om zo een groot bereik te realiseren.
Over Branding a Better World
Branding a Better World maakt duurzame communicatie voor duurzame merken.
Onze naam is onze missie. Alle campagnes en communicatieconcepten die we maken, moeten bijdragen aan een betere wereld. Stap voor stap. Vandaar ons credo: 'Branding a Better World, one campaign at a time', aldus Algu. Voor de nieuwe film: kijk hieronder. (PvWK)
Credits
Ekoplaza: Erik Does en Hans van Mierlo
Strategie: Elif Algu
Merkpositionering: Rogier van Kralingen & Elif Algu
Creatie: Jeroen van der Sluis en Jaap Sinke
Productiemaatschappij: Sounds like Film
Regisseur: Mattijs Mollee / Sounds like Film
Producer: Jorrit Gerritsen & Arjen Oosterbaan / Sounds like Film
Producer: Chayenne de Witte / Branding a Better World
Sound Design: Nando Eweg / Sounds like Film
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- biologisch
- Ekoplaza
- merkpositionering
- Erik Does
- Branding a Better World
- Jeroen van der Sluis
- Rogier van Kralingen
- tv
- gezond
- strategie
- duurzaam
- Elif Algu
- onbetaalbaar
- trend
- food
- Hans van Mierlo
- Jaap Sinke
- campagne
- voedselbewustzijn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing