Licor 43 lanceert nieuwe marketingcampagne
- Food-en-retail
- 7 sep 2015 @ 15:41
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PRCampagnesFood
- 7 sep 2015 @ 15:41
- Redactie Food en Retail
Het Spaanse drankmerk Licor 43 lanceert een nieuwe internationale marketingcampagne. Redacties van leidende vakmedia kregen een opvallende mailing bezorgd. Vanaf deze week is ook de gloednieuwe tv-commercial in Nederland te zien. Het opzwepende ritme, de hartstochtelijke dans en het Spaanse temperament onderstrepen volgens de makers waar Licor 43 voor staat: 'Pura Pasión.'
De afgelopen jaren heeft Licor 43 een gigantische groei doorgemaakt; Het drankenmerk is in Nederland marktleider in de likeurencategorie. Matthew Turner, global brand director van Licor 43: 'Na zeven jaar wordt het tijd voor een uitstraling die past bij het merk anno nu en bij de hedendaagse liefhebber van onze likeur.' Naast een nieuw, modern jasje voor het merk, ligt in de nieuwe commercial de focus tevens niet langer op de drank als pure likeur. 'Zowel in Nederland als in de andere landen zien we een duidelijke trend. Waar Licor 43 voorheen vooral puur werd gedronken, zien we dat Nederlanders de drank steeds meer inzetten als ideale mixer. Met name de mix Balón 43 is hier een bekend voorbeeld van; een frisse mix met Licor 43, vers citroensap en bruisend water. Met de nieuwe commercial heb ik er alle vertrouwen in dat we onze leidende positie de komende jaren behouden en verder versterken.'
Spaanse geschiedenis, moderne passie
In de video zien we een rooftop party, die in het water dreigt te vallen als de hele stad kampt met stroomuitval. Het feest lijkt daarmee ten einde, maar dankzij het ritme van de Cajon, een prachtige dame in een rode jurk en de karakteristieke gouden gloed van Licor 43 wordt de avond één om nooit te vergeten. Turner: 'deze campagne sluit perfect aan bij de essentie van Licor 43. Het merk is trots op haar Spaanse erfgoed, maar is ook eigentijds en avontuurlijk. Nog altijd komen typisch Spaanse elementen als de Flamenco terug, maar dan wel op een modern feest in een wereldstad.'
Oprechte energie en feestsfeer
De commercial is geschoten op het dakterras van het Majestic Hotel in Barcelona door de Zweedse regisseur Christian Larson, die eerder muziekvideo’s voor Sigur Rós, Kylie Minogue en Tinie Tempah regisseerde. 'De video is geschoten op een bijzonder koude avond. De cast moest warm blijven, wat ze deden door te dansen en daadwerkelijk te feesten. Persoonlijk ben ik erg trots op de film die we samen hebben gemaakt. Een sterk verhaal, vol energie en passie.'
Foto van de imposante persmailing: grote 'blackbox' met product en ingebouwd beeldscherm, dat bij open klappen direct de swingende ca. 1 minuut durende video vertoont inc salsa-muziek. (Blyde PR)
Over Licor 43
Licor 43 is een Spaanse premium likeur en wordt gemaakt op basis van een familierecept dat is geïnspireerd op een eeuwenoude elixer met 43 geheime ingrediënten, Liquor Mirabilis. De naam van de likeur verwijst naar deze 43 ingrediënten, die bestaan uit voornamelijk kruiden, citrusvruchten en ander fruit, die stuk voor stuk afkomstig zijn uit het Middellandse Zeegebied en zorgvuldig geselecteerd. Tot op de dag van vandaag wordt Licor 43 alleen in het Spaanse Cartagena geproduceerd. Door dit familierecept en de zeer geavanceerde productiemethode waarbij expertise, tijd en temperatuur een cruciale rol spelen, is Licor 43 een uniek en herkenbaar drankje. De likeur is helder en goud van kleur met accenten van vanille en karamel. Lekker om puur of in een cocktail te drinken.
Over Maxxium Nederland
Maxxium Nederland is een marketing-, verkoop- en distributieorganisatie van kwalitatief
hoogwaardige drankenmerken in verschillende gedistilleerd categorieën en (mousserende)
wijnen. Het portfolio van Maxxium Nederland bestaat uit vele marktleidende merken zoals Bols,
The Famous Grouse, Coebergh, Hartevelt, Jägermeister, Licor 43, Rémy Martin, Piper-
Heidsieck, Passoã, Pisang Ambon, Jim Beam, Russian Standard, Cockburn’s en Freixenet.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Bols
- marktleidend
- salsa
- Jägermeister
- Spanje
- blckbox
- Coebergh
- Maxxium Nederland
- The Famous Grouse
- alcohol
- Rémy Martin
- Blyde PR
- Lycor 41
- campagne
- film
- Hartevelt
- Licor 43
- redactie
- merken
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing