Van Delft Biscuits opent serie pepernotenwinkels
- Food-en-retail
- 9 sep 2015 @ 09:31
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodWinkelen
- 9 sep 2015 @ 09:31
- Redactie Food en Retail
Van Delft Biscuits opent dit najaar meerdere pepernootzaken in Nederland. De eerste nieuwe winkels worden geopend in Arnhem, Den Haag, Groningen en Zwolle. Van Delft opende zijn eerste speciaalzaak aan de Van Woustraat in Amsterdam.
Deze zaak krijgt een nieuwe inrichting. In de winkels worden straks meer dan 50 soorten pepernoten aangeboden, waaronder noten in een jasje van chocola en caramel of in niet-traditionele smaken als tiramisu en rode vruchten, meldt het ANP. Van Delft opent later dit jaar naast de locaties Arnhem, Den Haag, Groningen, Zwolle en Amsterdam nog vestigingen in Den Bosch, Haarlem en Rotterdam. Momenteel wordt nog gezocht naar geschikte locaties in Alkmaar en Maastricht. Van Delft ziet de verkoop van pepernoten al jaren stijgen. Het bedrijf levert normaal gesproken alleen aan de detailhandel, maar wil vanwege de groeiende populariteit van het snoepgoed rechtstreeks aan consumenten leveren. In veel supermarkten zijn de eerste displays met pepernoten en chocoladeletters al uitgestald, ver voordat de Sint en zijn nog onbekend uitgedoste helperslegioen voet aan Nederlandse wal heeft gezet. Intussen spoort Bolletje Facebookers aan een initiatief te steunen om witte pepernoten op de markt te brengen. Bij 200.000 Likes worden ze in productie genomen. De teller staat nu op circa 140.000. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- suiker
- Haarlem
- display
- speculaas
- strooigoed
- trend
- kruidnagel
- Den Haag
- Rotterdam
- Sinterklaas
- Groningen
- pepernoot
- Sint
- Piet
- Van Delft Biscuits
- Zwolle en Amsterdam nog vestigingen in Den Bosch
- food
- Arnhem
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing