[block the date] Eerste sprekers 2e Shopper Marketing Update Live! op 24 november bekend

[block the date] Eerste sprekers 2e Shopper Marketing Update Live! op 24 november bekend
  • Food-en-retail
  • 28 okt 2015 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Block the date! Noteert u alvast in de agenda? Vier keer per jaar organiseren we een Shopper Marketing Update Live!-event, waarvan de eerstvolgende editie voor dinsdag 24 november staat gepland. De bijeenkomst vindt plaats – net als de vorige keer – in De Glazen Ruimte in Maarssen.

Drie van de vier sprekers zijn inmiddels bekend, zie hieronder; de vierde wordt binnenkort bekend gemaakt.  Deze opzet kent een sessievoorzitter die een actueel thema introduceert, waarna twee professionals vervolgens extra verdieping geven aan dit onderwerp. Het thema dit ditmaal op de agenda staat, is ‘Contact met de Shopper’.

Jan Nales zal het thema introduceren en deze middag optreden als sessievoorzitter. Jan was voorheen marketingdirecteur van Grolsch Nederland, thans is hij sales- en marketingdirecteur van Virupa. 'In mijn opinie is er nog heel veel te halen op shopper marketing-gebied. Ik zie veel voorbeelden langskomen van korte termijn shopper ‘actie-marketing’, waarbij gelukkig de shopper steeds vaker centraal staat. De echte winst is in mijn ogen te halen door structureel te denken en redeneren vanuit shopperneeds. Om blijvend succesvol te zijn in retail is het in mijn ogen essentieel dat zowel retailers als (merk)fabrikanten bij voorkeur samen begrijpen wat de echte drivers zijn voor shoppers als ze een virtuele of fysieke winkel binnenstappen en de winkel hierop fysiek, in lay-out, in beleving of voor wat betreft categorie-definitie aan te passen. Dit met als doel om gericht meerverkopen te realiseren, shoppers te upgraden en de waarde van het denkbeeldige winkelmandje omhoog te krijgen.'

Hans Erkelens, head of Customer & Category Development bij GSK Consumer Healthcare, gaat het over de volgende onderwerpen hebben.
• Introductie van GSK (de recente joint venture tussen Novartis en GSK)
• De rol van Customer Marketing binnen de commerciele organisatie
• De kracht van de “Commercial Triangle”
• Shopper centric denken helpt in het opbouwen van business partnerships (voorbeeld samenwerking GSK met Etos)
• Praktijkvoorbeelden Griep en Verkoudheid en Pijnprogramma



Britta Hall, Global Retail Marketing & Visual Merchandising Manager Hunkemöller: de creatie van een multisensory store experience. De flagshipstores van Hunkemöller zijn succesvol, waarbij het gebruik van retailtechnologie, zintuigenprikkeling en verrassing zorgen voor een unieke winkelbeleving. Britta Hall is verantwoordelijk voor de opzet van deze unieke winkelervaring en neemt ons mee langs verschillende opvallende storeconcepten die zo tekenend zijn voor het succes van Hunkemöller.



Agenda:
13.30 Ontvangst
14.00 Welkom en opening door Hugo Schrameyer, hoofdredacteur Shopper Marketing Update
14.10 Inleiding op thema door Jan Nales, sales- en marketingdirecteur van Virupa
14.40 Hans Erkelens, head of Customer & Category Development bij GSK Consumer Healthcare
15.10 Pauze
15.40 Spreker wordt nader bekend gemaakt
16.10 Britta Hall , Global Retail Marketing & Visual Merchandising Manager Hunkemöller
16.40 Discussie
17.15 Netwerkborrel

Prijzen:
– ISMI lid: gratis
– Abonnees Shopper Marketing Update: euro 95,-
– Overig: euro 150,-

U kunt zich aanmelden via deze link.

(Foto boven: Erik van der Meijs, category developer van FloraHolland Retail Services, op ons vorige Shopper Marketing Update Live!-event in Maarssen, 29 september)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken