Bedrijfsleven positief over resultaten Monitor Duurzaam Voedsel

Bedrijfsleven positief over resultaten Monitor Duurzaam Voedsel
  • Food-en-retail
  • 30 okt 2015 @ 15:46
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOFood

De Alliantie Verduurzaming Voedsel is positief over de resultaten van de Monitor Duurzaam Voedsel die het ministerie van Economische Zaken vandaag publiceert. Uit deze cijfers blijkt dat de markt voor producten met een duurzaamheidskeurmerk volop in beweging is en blijft. Fabrikanten, supermarkten, cateraars en restaurants bieden steeds meer producten aan die geproduceerd zijn met extra oog voor mens, dier of milieu, en consumenten blijken deze producten te waarderen en te kopen.

Dit beeld wordt volgens betrokkenen bevestigd door de gedetailleerde omzetmonitor voor keurmerkproducten in het supermarktkanaal over 2014 en de eerste helft van 2015, die binnenkort gepubliceerd wordt door een samenwerkingsverband van een aantal keurmerkorganisaties en brancheverenigingen.

'Maar verduurzaming van voedsel gaat verder dan productkeurmerken', stelt de Alliantie,  'in de gehele agrifoodketen worden inspanningen geleverd om voedsel steeds duurzamer te produceren en te distribueren. Daarom ontwikkelt de Alliantie Verduurzaming Voedsel samen met het ministerie van Economische Zaken en andere stakeholders vanaf volgend jaar een bredere Monitor Verduurzaming Voedsel, waarin zoveel mogelijk ontwikkelingen en resultaten op het gebied van emissies, energie, transport, grondstoffen, reststromen, dierenwelzijn, arbeidsomstandigheden, duurzame teelt en eerlijke handel inzichtelijk worden gemaakt. Ook voor het meten van de toekomstige omzetontwikkelingen van producten met een duurzaamheidskeurmerk wordt gezamenlijk gewerkt aan een goede, robuuste methodiek.'

Over de Alliantie Verduurzaming Voedsel
De Alliantie Verduurzaming Voedsel is een samenwerkingsverband van de Land- en Tuinbouw Organisatie Nederland (LTO Nederland), de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca) en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) om de voedselketen te verduurzamen. Meer informatie, klik hier. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken