Elephone helpt retailers traceren

Elephone helpt retailers traceren
  • Food-en-retail
  • 2 okt 2015 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Elephone is het nieuwe platform waarop mensen ‘de unieke winkel op de hoek’ gemakkelijker online kunnen vinden. Met 250,000 Nederlandse bezoekers in de afgelopen maand, zegt Elephone het Nederlandse mkb met een enorme stroom aan bezoekers te verbinden.

Elephone noemt zich 'het grootste en meest up-to-date adresboek waarin alle winkels, bedrijven en freelancers in één muisklik te vinden zijn.' Elephone wil bedrijven helpen om op te vallen en om te profiteren van de grote bezoekersstroom van Elephone, zonder een grote investering van tijd of geld in advertenties of SEO.' Bedrijven kunnen gratis hun bestaande Elephone bedrijfsprofiel claimen, hun logo, een achtergrond en kleur toevoegen en hun contactinformatie aanvullen of veranderen om beter op te vallen en de juiste klanten aan te trekken.

Beschikbaarheid
Elephone is behalve in Nederland, actief in Spanje, Italië en Frankrijk, andere landen volgen, meldt het bedrijf. 'Het toevoegen of aanpassen van een profiel is gratis. Net als het opvragen van gegevens. Elephone is in Nederland aangesloten op een adresboek met 2,6 miljoen actuele telefoonnummers, waaronder alle bedrijven. Het aantal bezoekers op Elephone neemt met de dag toe en bedroeg 250.000 in de maand augustus.'

Over Elephone
Het Elephone kantoor is te vinden in het hart van wat ook genoemd wordt ‘Startup Nation’ Tel-Aviv. Elephone is een Israelisch-Nederlandse startup, opgericht in 2014 door Benjamin Siegal en Bob Singor. Benjamin en Bob delen naar eigen zeggen een passie voor technologie en ondernemerschap. Ze geloven dat de huidige manier waarop bedrijven en mensen hun contactinformatie beheren niet van deze tijd is. 'Elephone heeft als doel om iedereen direct te verbinden met iedereen alles.'

De Nederlandse cto Bob Singor was voorheen succesvol met het ontwikkelen van big data en telefonie websites in Europa. Singor zegt Utrecht te hebben ingeruild voor Tel Aviv 'om uit te vinden of de humus en de startup cultuur in "Silicon Wadi" mij kunnen helpen bij het bouwen van een wereldwijd merk. In Tel Aviv is er ruimte om te experimenteren en om te falen, die ruimte helpt enorm bij het bouwen van een startup.' Ceo Siegal leidde tijdens ontwikkelingswerk verschillende operaties en was verantwoordelijk voor PR en marketing bij een humanitaire stichting. Meer info klik hier.


Het geestige logo van de start up

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken