VW schat claims dieselgate nog hoger in
- Food-en-retail
- 23 okt 2015 @ 12:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PolitiekMarketingShowroomtraffic
- 23 okt 2015 @ 12:26
- Redactie Food en Retail
Volkswagen moet mogelijk meer geld apart zetten voor het oplossen van Dieselgate. De huidige gereserveerde €6,5 miljard is waarschijnlijk niet genoeg. Dit heeft de nieuwe VW-topman Matthias Müller laten weten.
'De €6,5 miljard is gereserveerd voor terugroepacties,' zei hij. Als daarnaast de verkoop van auto's gaat dalen, zal het bedrijf meer geld apart moeten zetten. Volgens Müller is het te vroeg om nu al een voorspelling te doen over een eventuele daling in verkopen, meldt het FD, maar hij stelt snel te reageren als deze daling inzet. Volgens het concern verlopen de autoverkopen in oktober 2015 nog goed. Ook het aandeel VW blijft hangen rond de €120 en lijkt niet verder te duiken. Volkswagen is in een groot schandaal beland, nadat bleek dat de fabrikant sjoemelsoftware had ingebouwd om de milieutesten van dieselauto's te verbeteren.
Schaamrood
Door deze software wisten de auto's wanneer ze door een officiële instantie getest werden. De Nederlandse VW-importeur Pon publiceerde inmiddels een advertentie waarin een nieuwe VW-kleur werd onthuld: 'schaamrood'. Volkswagen AG is de grootste autofabrikant in Europa en in omvang de vierde ter wereld. De hoofdvestiging bevindt zich in Wolfsburg, Nedersaksen. Het bedrijf werd door het Deutsche Arbeitsfront opgericht 28 mei 1937 te Berlijn. Er gaan geluiden op dat Dieselgate niet alleen de merkwaarde van VW aantast, maar ook die van Duitsland en 'Made in Germany', juist in een periode dat de Duitse bondskanselier 'wir schaffen das' roept. 'Het zou mij niet verbazen dat Volkswagen sterker uit de strijd komt dan dat het erin ging, ook qua verkoopcijfers', voorspelt echter MarketingTribune-blogger en merkexpert Rik Riezebos. VW zal volgens hem tot de zomer van 2016 wel puin moeten ruimen.
(PvWK, bron: FD, MT, Bloomberg)
Beeld: Dieselgate bewerkte foto, viral via Facebook
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- sjoemelsoftware
- Volkswagen
- VW
- schade
- loze belofte
- VW
- advertentie
- politieke blunder
- schaamrood
- roet
- Dieselgate
- verkoopcijfers
- Volkswagen AG
- wir schaffen das
- Merkel
- viral
- Pon
- importeur
- Europa
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing