152.000 mensen krijgen Jumbo-kerstdiner
- Food-en-retail
- 2 nov 2015 @ 08:34
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVO
- 2 nov 2015 @ 08:34
- Redactie Food en Retail
Bijna 152.000 mensen krijgen in december een kerstdiner aangeboden van Jumbo Supermarkten. Met de actie ‘Doe mee en doneer een diner’ vroeg het familiebedrijf haar klanten om gerechten te doneren voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De gedoneerde gerechten en een extra bijdrage van Jumbo, komen via negen maatschappelijke organisaties terecht bij mensen die bijvoorbeeld te maken hebben met armoede of eenzaamheid.
Klanten van Jumbo konden van woensdag 30 september tot en met dinsdag 27 oktober meedoen aan de donatie-actie. Door bij de kassa een speciale coupon af te rekenen, doneerden zij een voor-, hoofd- of nagerecht. Jumbo vulde elke twee geschonken gerechten vervolgens aan met een derde gerecht. Omdat er in Nederland zoveel mensen zijn die wel wat hulp kunnen gebruiken, heeft Jumbo besloten daarbovenop extra kerstdiners aan te bieden, meldt de retailorganisatie.
Hartverwarmend
Colette Cloosterman-van Eerd, mede-eigenaar van Jumbo: 'Fantastisch en hartverwarmend om te zien dat onze klanten in actie komen voor een ander. Wij dragen met groot plezier bij om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen over een aantal weken kunnen genieten van een diner. Want, zo vinden wij, iedereen verdient rondom kerst warmte, gezelligheid en een fijne maaltijd.' Jumbo gaat nu met de maatschappelijke organisaties aan de slag om de diners bij bijna 152.000 mensen terecht te laten komen. Dat gebeurt in de vorm van georganiseerde kerstdiners en pakketten om thuis te dineren. Klanten konden geen eigen voorkeur aangeven naar welke organisatie hun gift ging.
Negen maatschappelijke organisaties
Jumbo werkte in de donatieactie samen met Voedselbanken Nederland, Het Leger des Heils, Nationaal Ouderenfonds, Nationale Vereniging de Zonnebloem, Humanitas, Vluchtelingenwerk Nederland, Stichting Sensoor, Coalitie Erbij en de MOgroep. Klanten konden doneren in 580 winkels en via Jumbo.com.
Over Jumbo Supermarkten
Jumbo telt momenteel zo’n 580 winkels, twee Foodmarkten en ruim 100 Pick Up Points, waar klanten hun online bestellingen kunnen ophalen. In alle winkels én online wordt de Jumbo formule gevoerd ('beste service + grootste assortiment x laagste prijs') en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. 'Door de klant altijd centraal te zetten, is het familiebedrijf één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets kwam Jumbo zowel in het Gfk Kerstrapport 2014 als het Gfk Zomerrapport 2015 als beste supermarkt van Nederland naar voren', aldus Jumbo. Door de overname van Super de Boer in 2009 en van C1000 in 2012 is Jumbo uitgegroeid tot het tweede supermarktbedrijf van het land.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Leger des Heils
- MO
- Nationale Vereniging de Zonnebloem
- extra
- maatschappelijk
- Humanitas
- Jumbo
- Vluchtelingenwerk Nederland
- organisaties
- kerstdiners
- invasie
- Voedselbanken
- Colette Cloosterman-van Eerd
- retailorganisatie
- mensensmokkel
- donatieactie
- Coalitie Erbij
- Nationaal Ouderenfonds
- Stichting Sensoor
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing