ABN Amro verwacht aantrekkende groei foodindustrie
- Food-en-retail
- 6 nov 2015 @ 11:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodZakelijk
- 6 nov 2015 @ 11:51
- Redactie Food en Retail
De marktanalisten van ABN Amro voorzien een goede nabije toekomst voor de levensmiddelenindustrie. De combinatie van de aantrekkende economie en de veranderende consumententrends bieden volop kansen voor extra omzet bij de juiste marketing.
Dat blijkt uit een vandaag verschenen Sectoranalyse van de bank. ‘De Nederlandse economie doet het goed. Het herstel wordt breed gedragen en de consumptieve bestedingen nemen weer toe. Dit is ook terug te zien aan de toenemende uitgaven aan levensmiddelen’, staat hierin. ‘Voor de omzetontwikkeling in de voedings- en drankenindustrie is dit ook positief nieuws. Ondanks dat het groeicijfer nog onder het gemiddelde van de afgelopen vijf jaar ligt, lijkt de weg omhoog te zijn ingezet.’
Kwaliteit, transparantie en duurzaamheid zijn belangrijke factoren voor succes in food, stelt ABN Amro. De vergrijzing, de groei van het aantal eenpersoons huishoudens en de stijgende vraag naar verantwoord en gezond eten, bieden marketingkansen. Qua packaging design kan gescoord worden met eenvoud, eetgemak, draagbaarheid en afgemeten porties, aldus ABN Amro. Klik hier om het hele rapport te lezen. (bron: ABN)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- stijgend
- levensmiddelenindustrie
- eenpersoons huishoudens
- verantwoord
- marketingkansen
- vergrijzing
- ABN Amro
- duurzaamheid
- gezond eten
- consumptieve bestedingen
- vraag
- Nederland
- Sectoranalyse
- retail
- transparantie
- aantal
- economie
- food
- groei
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing