Crowdfunding campagne de Vegetarische Slager in wereldwijde top-40

Crowdfunding campagne de Vegetarische Slager in wereldwijde top-40
  • Food-en-retail
  • 16 nov 2015 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkFood

De obligatiecampagne van De Vegetarische Slager voor de bouw van een fabriek in Breda voor de productie van plantaardige vleesvervangers blijkt een van de meest succesvolle crowdfunding campagnes van Nederland. Binnen 3 weken werd een bedrag van €2.499.500,- opgehaald, de wettelijke limiet, waarmee de inschrijving voortijdig gesloten werd.

Oorspronkelijk stond de inschrijving voor de obligatiecampagne, die plaatsvond via MKB beurs NPEX, open tot 4 december, maar overweldigende belangstelling zorgde voor eerdere sluiting op 25 oktober. De obligaties zullen op maandag 16 november betaalbaar worden gesteld. De obligatielening heeft een looptijd van 7 jaar tegen een rente van 5%. De campagne werd gevoerd met medewerking van Natuur&Milieu.

Crowdfunding campagnes
Wereldwijd groeit de belangstelling voor crowdfunding, ook in Nederland neemt het aantal campagnes duidelijk toe. Succesvolle Nederlandse voorbeelden zijn Snappcar (560K) , Hillblock (900K) , Kromkommer (40K), T-Rex (230 K) en WakaWaka (1 miljoen) . De campagne voor De Vegetarische Slager fabriek brak Nederlandse crowdfundingrecords en vestigde zich wereldwijd op de 39e plaats van de meest successvolle crowdfunding campagnes. Deelnemers aan de obligatiecampagne van De Vegetarische Slager zullen als grondlegger vermeld worden op de nieuwe fabriek die eind 2016 gereed zal zijn. Daarnaast krijgen de deelnemers 5% korting op hun aankopen bij De Vegetarische Slager. Het aanbod van het vegetarische merk lijkt goed aan te sluiten bij recente gezondheidsadviezen en het groeiend voedselbewustzijn onder Nederlandse consumenten.




Artist impression van de nieuwe fabriek

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken