Dirk Amsterdam Heinekenplein bij interne en externe jury favoriet uit 106 winkels

Dirk Amsterdam Heinekenplein bij interne en externe jury favoriet uit 106 winkels
  • Food-en-retail
  • 18 nov 2015 @ 09:24
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Het team van Dirk Amsterdam Marie Heinekenplein mag zich een jaar lang de beste Dirk van Nederland noemen. Dat werd recent tijdens een feest in Studio A12 in Bunnik bekend gemaakt na een interne en externe ranking van alle 106 Nederlandse vestigingen. Formuledirecteur Marcel Huizing overhandigde de beker aan de prijswinnaar.

Focus
Supermarktmanager van de Dirk op het Marie Heinekenplein, Dennis Groen, voelt zich gevlijd: 'Dit is echt een teamprestatie. We hebben er maandenlang keihard voor gewerkt. Al die inspanningen zijn nu beloond met deze titel. Deze beker krijgt een bijzonder plekje, zodat we elke dag aan deze prestatie worden herinnerd. We moeten die titel immers wel blijven waarmaken.' Er vielen ook nog een aantal afdelingen in de prijzen. Dirk Sloterkade heeft de beste AGF afdeling, Dirk Oostzaan heeft de beste brood en bake-off afdeling, Dirk Alblasserdam heeft de klantvriendelijkste kassa afdeling en Dirk Leiden Stevensbloem heeft de beste non food afdeling.

Formuledirecteur Marcel Huizing licht toe: 'De afgelopen maanden heb ik zelf kunnen zien dat de wedstrijd bij de winkels hoog op de agenda stond. Ik ben echt trots op al die medewerkers die zich hebben ingezet om hun winkel steeds weer naar een hoger niveau te tillen. Zoals dat nu eenmaal gaat met wedstrijden, kan er natuurlijk maar eentje winnen. Maar van verliezen is eigenlijk geen sprake. Ik ben ervan overtuigd dat onze klanten profiteren van de slag die we gemaakt hebben en uiteindelijk worden we daar allemaal beter van. Al is de wedstrijd nu voorbij, ik weet zeker dat iedereen gefocust blijft op waar het om gaat: een winkel neerzetten waar het voor klanten in alle opzichten fijn boodschappen doen is.' 

Afvalrace
De winkel- en afdelingswedstrijd van Dirk ging dit voorjaar van start. Tijdens de poulefase deden nog alle winkels mee. Na de kwart- en halve finale waarbij een knock-outprincipe van toepassing was, behaalden zeven winkels de finale. Behalve Dirk Marie Heinekenplein, waren dit de winkels Enschede Rijnstraat, Ter Aar, Noordwijk, Amersfoort, Rotterdam Zuidplein en Etten Leur, aldus Dirk. 'De eindstand is door zowel beoordelingen van een interne als een externe jury tot stand gekomen', bevestigt Esther Kingma van Detailresult Groep. Dirk Amsterdam Marie Heinekenplein (foto boven) speelde zich op MarketingTribunes platform Food&Retail eerder dit jaar in de kijker met onder andere de spectaculaire en gewaagde disco-avond in de winkel. (PvWK)

Achtergrond Dirk en DG
De supermarktformule Dirk omvat 106 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel en Zeeland.  De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep (DG). Detailresult Groep heeft behalve diverse supermarktformules ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en drogisterijen. (bron: DG)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken