Foodmarkt Directlyfrom.nl van start met vers van topleveranciers

Foodmarkt Directlyfrom.nl van start met vers van topleveranciers
  • Food-en-retail
  • 24 nov 2015 @ 10:48
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Met een indrukwekkende proeverij is de nieuwe online foodmarkt Directlyfrom.nl van start gegaan. De samenwerkende horecaleveranciers Nice to Meat, Rungis,Treuren, Vanilla Venture en Schmidt Zeevis gaven in de Kookfabriek Amsterdam acte de présence met hun rijke seizoensassortiment. Producten die normaliter bestemd zijn voor de top van de gastronomie, gaan vanaf nu ook hun weg vinden naar de consument. De webshop houdt zelf geen voorraad, alles komt rechtstreeks en supervers van de leveranciers. Verslag en exclusieve beeld-impressie.

Aan Directlyfrom.nl de taak om alle bestellingen in goede banen te leiden en te zorgen voor een vlekkeloze logistiek.

Direct van topleverancier naar klant
Voor het publiek dat kwaliteit zoekt, biedt deze webwinkel one-stop shopping op het hoogste niveau. 'Van Japans Wagyu tot Noorse krab en levende kreeft, tot biologische en uitheemse groenten, wild en gevogelte en de mooiste delicatessen. Bestemd voor zowel feestelijke diners als de dagelijkse maaltijd', stelt managing partner Jeroen Zegwaart. Hij werkte hiervoor onder andere bij Nice to Meat als leverancier van superjachten van een miljoen of 70, 80. Het viel hem op dat daar steevast door dezelfde Nederlandse topleveranciers geleverd werd. Alls hij die nu eens bij elkaar bracht voor een webshop richting 'gewone' consumenten. Dat brengt kwaliteit dichterbij, zonder opslag door verkoop via stenen winkels.  'Nederland is toe aan een upgrading van het eten', vindt Justyna Zadykowicz, grondlegger van Directlyfrom.nl, die Zegwaart vanwege zijn ervaring en inzichten bij de plannen betrok en een Zweedse partner vond die al een vergelijkbare site had draaien. Ook de oprichter van Skype is bij de oprichting betrokken en liep in de Kookfabriek rond. Het hele concept begint en eindigt bij kwaliteit en een groeiend voedselbewustzijn in Nederland, bevestigt Zadykowicz: 'Alles in ons leven draait om eten. En het leven is te kort en te kostbaar om te besteden aan rommel. Via Directlyfrom.nl ervaar je de waarde van mooie groenten, hoe vlees kan smaken en hoe bijzonder kip kan zijn.'

Gekoeld en vriesklaar bezorgd
Culinaire grootmeesters Chris Naylor (Vermeer), Mario Ridder (Joelia), Peter Lute (Lute), René Tichelaar (de Gieser Wildeman) en Marcel van Zomer (In den Rustwat) lieten in de Amsterdamse Kookfabriek aan een beperkt clubje journaille, foodies waaronder Wouter Klootwijk, een handvol culi-bloggers en een serie relaties de aanwezigen proeven van onder meer een gin-sorbet van rode kool, wildkroketjes, een combinatie van aardpeer met zwarte truffel, King krab met avocado en grapefruit, coquille met boerenkoolstamppot, kort gebakken sucade van Black Angus Creek Stone en biefstuk, carpaccio en rundervink van het prachtige MRIJ-rundvlees. Dit zijn allen producten die men dagvers bij Directlyfrom.nl kan bestellen, gekoeld en vriesklaar worden bezorgd en volgens de webshop eenvoudig thuis zijn te bereiden. De oprichters spreken van 'een nieuwe online foodmarkt, die in Nederland zijn gelijke niet kent.' Daarin zouden ze wel eens gelijk kunnen hebben. (PvWK)

Meer over Directlyfrom.nl in MarketingTribune 22, printeditie

Beeld-impressie

      (fotografie: MarketingTribune/PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken