Hema loost Jip en Janneke-voorraad
- Food-en-retail
- 19 nov 2015 @ 16:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 19 nov 2015 @ 16:12
- Redactie Food en Retail
Voor de Hema zijn Jip en Janneke niet meer heilig, verklaart het oer-Hollandse retailmerk. Topman Tjeerd Jegen (44) stelt dat de populariteit van de stripfiguren afneemt. 'Kinderen hebben momenteel andere boek- en filmhelden.'
Er is Hema veel aan gelegen om de resultaten te verbeteren. Over de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar schreef het warenhuis rode cijfers, mede omdat de kledingverkoop iets daalt terwijl daar hoge marges op gedraaid worden. Tjeerd Jegen wil de webshop vernieuwen en de winkel opnieuw in te delen. Verkoop van eerdere oude voorraden zoals met Jip en Janneke hoort ook bij die plannen, vertelt hij in het AD. Jegen zegt tegen het AD: 'Er is geen diepgravend marktonderzoek voor nodig om te zien dat jonge kinderen van nu ook andere boek- en filmhelden hebben.' Of dat voor hun ouders, opgegroeid met de eindeloos herdrukte Puk van de Petteflet van dezelfde tekenaar, ook geldt blijft de vraag.
Nieuwe iconen
Jegen gaat op zoek naar nieuwe design-iconen, die net als de creatie van Fiep Westerdorp in jaren 50 en 60-stijl 'goed bij het merk Hema passen'. Een woordvoerder van Hema zegt desgevraagd tegen Het Parool dat Jip en Janneke niet helemaal uit de winkels zullen verdwijnen. Ook de Jip en Janneke-kinderchampagne loopt volgens hem geen gevaar. Gelukkig maar.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- vernieuwen
- iconen
- nieuw
- Jegen
- design
- webshop
- Jip & Janneke
- Annie M.G.
- winkel
- herdruk
- creatie
- Hema
- tekenaar
- design-iconen
- Tjeerd Jegen
- in te delen
- voorraden
- Puk van de Petteflet
- eindeloos
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing