Hema meest onmisbare merk van Nederland, gevolgd door Bol en Ikea

Hema meest onmisbare merk van Nederland, gevolgd door Bol en Ikea
  • Food-en-retail
  • 12 nov 2015 @ 12:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekWinkelen

Warenhuis Hema is opnieuw door de consument uitgeroepen tot het meest onmisbare merk van Nederland. Dit blijkt uit de Eurib Top-100 Onmisbare Merken. Dit is de achtste keer op rij dat Hema op nummer 1 staat. Adriana Hoppenbrouwer, frisbakken format marketing director Hema: 'We zijn erg trots dat onze klanten ook dit jaar Hema het meest onmisbare merk van Nederland vinden. Een compliment waar we met de "#onmisbaarHema"-campagne op inspelen.'

Meest onmisbare merken
De top-3 onmisbare merken 2015 bestaat uit (1) Hema, (2) Bol.com en (3) Ikea. Ikea steeg het hardste vergeleken met vorig jaar, met maar liefst vier procent. De onmisbaarheidscore van Hema bedraagt volgens Eurib nu 69%. Eurib noemt het opmerkelijk dat de onmisbaarheidscore van Albert Heijn is gedaald van 67 procent naar 63 procent. Deze daling komt waarschijnlijk doordat acteur Harry Piekema niet langer als supermarktmanager ‘meneer Van Dalen’ in de tv-commercials van AH optreedt. Het onderzoek Eurib Top-100 Onmisbare Merken 2015 vond plaats onder 1.211 consumenten in juni 2015. Er zijn 1.490 merken meegewogen. 


#onmisbaarHema
Hema -dat de eigen merknaam in persberichten consequent foutief in schreeuwerige kapitalen spelt- bedankt al haar klanten door een social media campagne, meldt het merk. Daarin wordt heel Nederland opgeroepen om met zijn of haar onmisbare Hema-product op de foto te gaan en deze te delen met #onmisbaarHema. De inzenders maken kans op een Hema-waardebon. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken