Horecava lanceert Sweet Emotion dessertbeleving

Horecava lanceert Sweet Emotion dessertbeleving
  • Food-en-retail
  • 17 nov 2015 @ 11:51
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

100 procent culinair entertainment op dessertgebied, dat is waar Sweet Emotions voor staat, aldus de marketeers van Horecava. 'Voortgekomen uit de passie voor patisserie, mixologie, vernieuwing en beleving. Bedenkers zijn Rudi van Beylen en Dirk Peeters van R&D Food Revolution uit België. De derde compagnon, de Spaanse topchef Albert Adrià, komt op de eerste beursdag naar de Horecava.' De grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie beleeft in 2016 haar 60e editie, en vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 14 januari in RAI Amsterdam.

Dirk Peeters: 'Het is heel jammer om te zien dat er eigenlijk maar weinig gebeurt op het gebied van desserts. In de horeca zien wij al jaren dat gasten minder en minder desserts bestellen. Hoe komt dat? Ligt dat aan de kwaliteit? Wil men die laatste calorieën dan toch maar niet eten? Of is er gebrek aan kennis, creativiteit en durf in de keuken en de bediening? Met Sweet Emotions hopen we deze neerwaartse spiraal te stoppen en horecaondernemers aan het denken te zetten om hun dessertkaart nieuw leven in te blazen.'

Unieke dessertbeleving het hele jaar door
Op Sweet Emotions worden de bezoekers ondergedompeld in een wereld die hun kijk op cocktails en desserts voorgoed verandert. De bezoekers ervaren hoe dessert-eten in de horeca een belevenis wordt, het hele jaar door. De stand in hal 4 bestaat uit de vier jaargetijden. De Winter is het meest toegankelijke deel, waar alle Horecava-bezoekers iets kunnen proeven.  De Herfst is voor bezoekers die een dessert met een drankje bestellen. Hier ervaar je hoe je gasten kunt verwennen met een onvergetelijk dessert in combinatie met een bijpassende koffie of thee.  In de Lente treed je binnen in een ogenschijnlijke ‘speakeasy’ cocktailwereld. In de Zomer, waar Albert Adrià aanwezig is, kun je alleen op uitnodiging binnenstappen. De entourage is geïnspireerd op Heart Ibiza. Dit compleet nieuwe concept op het eiland Ibiza is een plek waar gastronomie, kunst en muziek samenkomen. De bedoeling van dit alles is dat bezoekers inspiratie opdoen om meer opbrengst uit de dessertkaart te halen.

Initiatiefnemers
Initiatiefnemers van Sweet Emotions zijn Rudi van Beylen, eigenaar en chef van Hof ten Damme in Kallo, en Dirk Peeters, eigenaar van Didess - producent van verfijnde dessertkoekjes. De derde compagnon is de Spaanse Albert Adrià, de broer van Ferran, bekend van het wereldberoemde Catalaanse driesterrenrestaurant El Bulli dat inmiddels gesloten is. Inmiddels heeft Albert meerdere restaurants in Barcelona, allemaal binnen een straal van 300 meter, waaronder Tickets, Pakta, Bodega 1900, Niño Viejo, Hoja Santa en het binnenkort te openen Enigma. In 2015 opende hij het project Heart Ibiza samen met zijn broer Ferran en Cirque du Soleil. Onlangs is Albert verkozen tot Best Pastry Chef of the World 2015 op de lijst van San Pellegrino. Daarnaast heeft Time Magazine hem uitgeroepen tot ‘meest magische chef’.  De founding partners van Sweet Emotions zijn Arti70, Xenox, IJsboerke, Didess en Horecava. (bron: RAI Amsterdam Marketing)



Chef Dirk Peeters gaat los op supertoetje (foto Rai)




Over Horecava 2016
De Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, beleeft in 2016 haar 60e editie, en vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 14 januari in Rai Amsterdam. Meer informatie is hier te vinden. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken