'Jumbo gaat aantal aanbiedingen opvoeren'
- Food-en-retail
- 3 nov 2015 @ 09:44
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VerkoopPrijsoorlog
- 3 nov 2015 @ 09:44
- Redactie Food en Retail
Retailketen Jumbo gaat het actiebeleid aanscherpen. Het bedrijf komt met maandaanbiedingen die een looptijd van vijf weken hebben. De nieuwe prijs-actie gaat deze week van start en zou de aftrap van een nieuwe prijsoorlog kunnen vormen. Recent viel Jumbo al op door discounter Lidl uit te dagen met prijsvergelijkingen.
Jumbo voert aantal aanbiedingen op, bevestigen diverse ondernemers tegenover vakmedium Distrifood. Het gaat om 20 merkartikelproducten die gedurende vijf weken in prijs worden verlaagd. 'Wekelijks worden drie van die 20 producten in tv-commercials extra onder de aandacht van consumenten gebracht. Het is voor de tweede keer in een jaar dat Jumbo sleutelt aan het actiebeleid. Begin dit jaar nam de formule onder meer afscheid van de actie 10 procent korting.
Exit Superdeals
De introductie van de maandaanbiedingen gaat ten koste van de Superdeals.' Het bedrijf wil niet reageren op de wijziging van het actiebeleid. ‘Wij doen nooit uitspraken over onze commerciële strategie’, zegt de woordvoerder van Jumbo tegen het medium. Onlangs won Jumbo de enige Gouden Effie in voor de meest effectieve communicatiecampagne van het afgelopen jaar in het Amsterdamse Concertgebouw. Deze werd gemaakt in samenwerking met bureau Alfred. (bronnen: Distrifood, BvA, MT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- actiebeleid
- met bureau
- Concertgebouw
- korting
- actie
- Gouden Effie
- formule
- MT
- Amsterdam
- samenwerking
- Jumbo
- retail
- Distrifood
- effectief
- medium
- Superdeals
- prijs
- communicatiecampagne
- 10 procent
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing