Marqt werkt zonder ceo
- Food-en-retail
- 12 nov 2015 @ 09:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 12 nov 2015 @ 09:12
- Redactie Food en Retail
Meike Beeren is niet langer ceo van duurzame supermarktketen Marqt. Haar positie is bij een organisatieverandering komen te vervallen, bevestigt een woordvoerder van Marqt aan vakmedium RetailNews. Volgens het retailmerk werkt Marqt nu met een 'stuurgroep'.
Beeren is nog wel bij Marqt werkzaam, benadrukt de woordvoerder. Mede onder Beerens leiding werd het 'Marqt 2.0'-concept geïntroduceerd in Amsterdam, met onder meer lagere prijzen om iets aan de hoge prijsperceptie van de sympathieke retailer te doen. Onlangs opende de veertiende vestiging van Marqt volgens dit concept aan het Gelderlandplein te Buitenveldert, waarmee het aantal zaken verdubbelt ten opzichte van 2012. Volgens het retailmerk werkt Marqt sinds februari 2015 met een 'stuurgroep', oprichter Quirijn Bolle is al drie jaar voorzitter van de Raad van Commissarissen.
Geen duurzame discounter
Zo goedkoop als een gemiddelde supermarktketen zal Marqt nooit worden, gaf Beeren in juni aan in stadskrant Het Parool. ‘Winst maken is nodig voor een duurzame groei. Maar winst zal nooit gemaakt worden ten koste van anderen en is geen doel op zichzelf. Kwaliteit en prijs gaan hand in hand.’ De toenmalige ceo vond niet dat Marqts missie mensen gezonder te laten eten niet geslaagd is, nu besloten werd dagelijkse producten meer aandacht te geven binnen het Marqt 2.0-concept. 'Ons doel is mensen écht te leren eten. Dat gaat makkelijker via gewone producten, die zonder uitzondering idioot goed gemaakt zijn.’
(bronnen: RetailNews, Parool, MT, Marqt.nl)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- boer
- trendsetter
- lagere prijzen
- ceo
- duurzaam
- Meike Beeren
- RetailNews
- gezond
- 'Marqt 2.0'
- vakmedium
- werkzaam
- voorloper
- biologisch
- AH
- organisatieverandering
- Amsterdam
- supermarktketen
- positie
- Marqt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing