KOHW lanceert nieuw YouTube foodkanaal voor mannen
- Food-en-retail
- 26 nov 2015 @ 11:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieFood
- 26 nov 2015 @ 11:43
- Redactie Food en Retail
Het marketing- & pr-bureau Kroon op het Werk (KOHW) is gespecialiseerd in food & drinks. Gelet op de contacten in de wereld van eten & drinken kwam KOHW achter de behoefte naar een mannelijk YouTube foodkanaal. Mede door de emancipatie en trend gaan steeds meer mannen aan de slag in de keuken, maar vaak hebben juist de mannen een achterstand.
Door te beginnen met het YouTube kanaal Meneer in de Keuken wil KOHW het dagelijks koken voor mannen toegankelijk en spannend maken. Meneer in de Keuken is hét eerste mannelijke YouTube foodkanaal van Nederland. Het mannenkanaal met het eerste filmpje is vandaag live gegaan. Daarna komt vanaf vrijdag 4 december, elke vrijdag om 10.00 uur, een nieuw filmpje online boordevol inspiratie voor iedere man.
'Uit onderzoek van KOHW in samenwerking met Ditmeijers’ Research blijkt dat 20% van de Nederlanders zichzelf een slechte kok vindt. Vooral mannen schatten hun kookkunsten laag in. De mannen noemen zichzelf een "onzekere thuiskok", maar er gloort hoop aan de horizon... Meneer in de Keuken laat zien dat mannen tegenwoordig meer kunnen dan alleen een ei bakken', aldus het bureau.
Hobbykok Paul Manten en chef-kok Pjotr Rentinck, van restaurant DeVijfdeSmaak, gaan voor het mannenkanaal aan de slag in de keuken. Meneer in de Keuken richt zich op eenvoudige gerechten en koken zonder gedoe. Alle recepten zijn binnen 30 minuten klaar te maken. Paul en Pjotr maken echt “mannen eten” klaar, zoals pasta carbonara, een broodje bapao en buikspek. De mannen van Meneer in de Keuken koken voornamelijk met regionale en verse producten.
Alles onder één dak
Alles gebeurt bij KOHW onder één dak: van opname tot editing, meldt het bureau. 'Veel bedrijven zien een toekomst in een mannenkanaal. Om Meneer in de Keuken mogelijk te maken staat in het monumentale pakhuis van KOHW een fornuis van Falcon, een Big Green Egg, pannen en kookgerei van BK en een keukenmachine van Magimix.'
Vloggen is hot
Vloggen wordt steeds populairder. Het is een variant op de normale blog, alleen bestaat een vlog uit videobeelden. Het kunnen filmpjes zijn van iemands dagelijks leven, van een evenement of een kookvideo. De filmpjes worden direct online geüpload. De gemaakte filmpjes worden op het social media kanaal YouTube geplaatst. Op YouTube kunnen gebruikers Meneer in de Keuken volgen en op deze manier op de hoogte blijven van de nieuwste filmpjes.
Het eerste gerecht op het nieuwe kanaal: carbonara. Zie ook film onder.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- introductie
- emancipatie
- behoefte
- eten & drinken
- vijfde smaak
- bureau
- Kroon op het Werk
- YouTube foodkanaal
- food & drinks
- media
- mannen
- KOHW
- trend
- mannelijk
- vloggers
- aan de slag
- how to
- achterstand
- keuken
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing