Nieuwe webshop Van Bommel roept weerstand op
- Food-en-retail
- 10 nov 2015 @ 11:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebWinkelen
- 10 nov 2015 @ 11:59
- Redactie Food en Retail
Premium schoenmerk Van Bommel opent op 15 januari 2016 een eigen consumentenwebshop, een besluit dat tot onvrede en onbegrip heeft geleid. ‘Maar kijk eens goed. Iedereen is tegenwoordig elkaars concurrent én partner’, zegt commercieel directeur Pepijn van Bommel (foto) in vakmedium Twinkle.
'De nieuwe online realiteit dwingt ons nu een ingreep te doen die voor het dealernetwerk gevoelig ligt maar voor het merk van levensbelang is', schreef Pepijn van Bommel onlangs aan dealers. Arjan van Oosterhout van MarketingTribunes zusteruitgave Twinkle over thuiswinkelen sprak met Van Bommel.
Zijn jullie overvallen door de commotie?
‘Nee, dat zijn we niet. Ik ben ongeveer drie weken geleden begonnen met communiceren hierover. We hebben een brief gestuurd en kort daarvoor heb ik grote klanten persoonlijk ingelicht. We wisten dat er heel erg veel weerstand zou zijn in de branche, dat er emotionele reacties zouden volgen uit met name de traditionele hoek. Dat heeft alles te maken met onze marktpositie, want je kunt je afvragen wat er nou helemaal aan de hand is. Er wordt gedaan of we een steen in de vijver gooien.’
Dat doen jullie niet?
‘We vinden het leuk om zelf dingen te verzinnen bij Van Bommel, maar dit hebben we niet zelf verzonnen. Het is natuurlijk wel een autonome beslissing van ons om nu een webwinkel te beginnen. “Schande”, roepen sommige van onze klanten, “nu wordt je onze concurrent”. Maar een webshop is vrij gangbaar, ook in de schoenen. Onze grootste klant voert 76 herenmerken, waarvan er 63 online verkopen. Wij zijn straks nummer 64. In de tijd van mijn vader was alles nog keurig in hokjes opgedeeld: een leverancier levert, winkelier A verkoopt in gebied A, winkelier B in gebied B, et cetera. Maar het is een illusie dat we dat in stand kunnen houden.’
Hoe ziet de schoenenwereld van vandaag er dan uit?
‘Iedereen is elkaars concurrent én elkaars partner, dat is de nieuwe realiteit.'
Lees hier verder
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing