Piekverkoop rond Sint verwacht
- Food-en-retail
- 11 nov 2015 @ 09:03
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VerkoopWinkelen
- 11 nov 2015 @ 09:03
- Redactie Food en Retail
Zaterdag komt Sinterklaas in het land, waarna er in de komende weken miljoenen pakketjes bezorgd worden bij consumenten. Om dit goed te laten verlopen zijn pakketbezorgers DHL en PostNL al twee maanden bezig om de logistiek op voldoende sterkte te krijgen, meldt DFT. Er wordt een piekverkoop rond de Sinterklaastijd verwacht.
'De verwachtingen zijn hooggespannen. We verwachten een groei van 30% van de online Sinterklaasverkopen. Dit komt omdat het winkelen op internet zelf dit jaar al stevig is gegroeid, daarnaast zorgt de economische groei voor een extra boost', reageert Wijnand Jongen van brancheorganisatie Thuiswinkel.org op de komende Sinterklaastijd die daarna overgaat in Kerst. Bij Blokker Holding, bekend van speelgoedketens Bart Smit, Intertoys, woonwinkel Leenbakker, huishoudzaken Blokker en Xenos, verwacht men het drukste jaar ooit wat betreft onlineverkoop. Pakketbezorger DHL verwacht zelfs een stijging van meer dan 30% van het aantal te bezorgen pakketjes, meldt DFT Avond.
Intocht van de Sint
De piek heeft te maken met de aantrekkende economie en met een uitgebreider assortiment in de webwinkels, zeggen zowel Bol.com als Blokker. Ook kerstbomen bestel je online, ze worden thuis afgeleverd. Gezinnen beginnen al vroeg met het bestellen van de sinterklaaskadoos, vaak al in september, aldus Blokker Holding. De aankomst van Sinterklaas zorgt voor een volgende piek. Voor pakketbezorger PostNL ligt het hoogtepunt echter op de weken voor kerst, waarin vorig jaar in het drukste weekend 1,2 miljoen pakketjes werden bezorgd. Dit jaar verwacht men een verdere groei. Bol.com sleet vorig jaar 5 miljoen kadootjes tijdens de feestdagen. Volgens Marjolein Verkerk van Bol.com zit er nog de meeste groei in de kerstkadootjes. PostNL en DHL zijn de twee grootste spelers in Nederland als het gaat om de bezorging aan particulieren van pakketjes van de webwinkels. (bron: DFT)
Lees hier verder
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing