Piekverkoop rond Sint verwacht

Piekverkoop rond Sint verwacht
  • Food-en-retail
  • 11 nov 2015 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopWinkelen

Zaterdag komt Sinterklaas in het land, waarna er in de komende weken miljoenen pakketjes bezorgd worden bij consumenten. Om dit goed te laten verlopen zijn pakketbezorgers DHL en PostNL al twee maanden bezig om de logistiek op voldoende sterkte te krijgen, meldt DFT. Er wordt een piekverkoop rond de Sinterklaastijd verwacht.

'De verwachtingen zijn hooggespannen. We verwachten een groei van 30% van de online Sinterklaasverkopen. Dit komt omdat het winkelen op internet zelf dit jaar al stevig is gegroeid, daarnaast zorgt de economische groei voor een extra boost', reageert Wijnand Jongen van brancheorganisatie Thuiswinkel.org op de komende Sinterklaastijd die daarna overgaat in Kerst. Bij Blokker Holding, bekend van speelgoedketens Bart Smit, Intertoys, woonwinkel Leenbakker, huishoudzaken Blokker en Xenos, verwacht men het drukste jaar ooit wat betreft onlineverkoop. Pakketbezorger DHL verwacht zelfs een stijging van meer dan 30% van het aantal te bezorgen pakketjes, meldt DFT Avond.

Intocht van de Sint
De piek heeft te maken met de aantrekkende economie en met een uitgebreider assortiment in de webwinkels, zeggen zowel Bol.com als Blokker. Ook kerstbomen bestel je online, ze worden thuis afgeleverd. Gezinnen beginnen al vroeg met het bestellen van de sinterklaaskadoos, vaak al in september, aldus Blokker Holding. De aankomst van Sinterklaas zorgt voor een volgende piek. Voor pakketbezorger PostNL ligt het hoogtepunt echter op de weken voor kerst, waarin vorig jaar in het drukste weekend 1,2 miljoen pakketjes werden bezorgd. Dit jaar verwacht men een verdere groei. Bol.com sleet vorig jaar 5 miljoen kadootjes tijdens de feestdagen. Volgens Marjolein Verkerk van Bol.com zit er nog de meeste groei in de kerstkadootjes. PostNL en DHL zijn de twee grootste spelers in Nederland als het gaat om de bezorging aan particulieren van pakketjes van de webwinkels. (bron: DFT)

Lees hier verder

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken