Cmo Robert Bohemen verruilt Bijenkorf voor Blokker
- Food-en-retail
- 18 nov 2015 @ 11:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaWinkelen
- 18 nov 2015 @ 11:52
- Redactie Food en Retail
Robert Bohemen (foto) maakt per 1 februari 2016 de overstap van de Bijenkorf naar Blokker. In zijn huidige functie is hij marketing directeur bij de Bijenkorf. In zijn nieuwe wordt hij als directeur Formule & Marketing mede-verantwoordelijk voor het verder vormgeven van de omnichannelstrategie van retailketen Blokker.
Bohemen was acht jaar lang marketingdirecteur van De Bijenkorf. Onder zijn leiding introduceerde het bedrijf onder andere ‘tablet assisted sales’ op de winkelvloer. ‘Ook buiten de winkels zullen we klanten steeds specifieker gaan bedienen door de koppeling van systemen, informatie uit social media en van ons klantcontactcenter’, kondigde hij vorig jaar in vakblad Twinkle aan. In een groot interview met MarketingTribune werd onthuld dat de 'er voor / er na'-kortingsprijzen van de Drie Dwaze Dagen vaak fictief waren, omdat veel producten speciaal voor DDD werden ingekocht en dus niet konden zijn afgeprijsd. In Bohemens jaren transformeerde de Bijenkorf naar een steeds meer premium warenhuis met exclusieve shop-in-shops. Ook stond Bohemen aan de basis van de succesvolle onlinestrategie van de Bijenkorf.
Vodafone en HP
Voor zijn cmo-werk bij de Bijenkorf vervulde Bohemen de functie van general manager Brand & Marketing communications bij Vodafone en was hij onder andere European Marketing & Communications manager bij Hewlett-Packard. Na een wat turbulente tijd in de Blokker-top waarover u op dit platform las, brengt het familiebedrijf nu weer stabiliteit aan marketingzijde met de komst van Bohemen. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- marketingzijde
- Hewlett-Packard
- Vodafone
- turbulent
- Blokker
- unctie
- Drie Dwaze Dagen
- brand
- transfer
- Bijenkorf
- Robert Bohemen
- stabiliteit
- marketing & communications
- general manager
- prijs
- familiebedrijf
- Bohemen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing