Cmo Robert Bohemen verruilt Bijenkorf voor Blokker

Cmo Robert Bohemen verruilt Bijenkorf voor Blokker
  • Food-en-retail
  • 18 nov 2015 @ 11:52
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaWinkelen

Robert Bohemen (foto) maakt per 1 februari 2016 de overstap van de Bijenkorf naar Blokker. In zijn huidige functie is hij marketing directeur bij de Bijenkorf. In zijn nieuwe wordt hij als directeur Formule & Marketing mede-verantwoordelijk voor het verder vormgeven van de omnichannelstrategie van retailketen Blokker.

Bohemen was acht jaar lang marketingdirecteur van De Bijenkorf. Onder zijn leiding introduceerde het bedrijf onder andere ‘tablet assisted sales’ op de winkelvloer. ‘Ook buiten de winkels zullen we klanten steeds specifieker gaan bedienen door de koppeling van systemen, informatie uit social media en van ons klantcontactcenter’, kondigde hij vorig jaar in vakblad Twinkle aan. In een groot interview met MarketingTribune werd onthuld dat de 'er voor / er na'-kortingsprijzen van de Drie Dwaze Dagen vaak fictief waren, omdat veel producten speciaal voor DDD werden ingekocht en dus niet konden zijn afgeprijsd. In Bohemens jaren transformeerde de Bijenkorf naar een steeds meer premium warenhuis met exclusieve shop-in-shops. Ook stond Bohemen aan de basis van de succesvolle onlinestrategie van de Bijenkorf.

Vodafone en HP
Voor zijn cmo-werk bij de Bijenkorf vervulde Bohemen de functie van general manager Brand & Marketing communications bij Vodafone en was hij onder andere European Marketing & Communications manager bij Hewlett-Packard. Na een wat turbulente tijd in de Blokker-top waarover u op dit platform las, brengt het familiebedrijf nu weer stabiliteit aan marketingzijde met de komst van Bohemen. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken