V&D lanceert nieuwe website VD.nl
- Food-en-retail
- 3 nov 2015 @ 15:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieWinkelen
- 3 nov 2015 @ 15:00
- Redactie Food en Retail
Vandaag 3 november lanceert V&D haar compleet vernieuwde website VD.nl. Het platform draait op het software systeem Demandware en ziet er aan de voorkant én aan de achterkant volledig anders uit. Naast diverse efficiëntie- en kostenvoordelen die uit het nieuwe platform worden gehaald, kan V&D nu vooral ook beter inspelen op de wensen van haar klanten, meldt het concern.
Met de nieuwe website wil V&D haar klanten met meer beleving een zo goed mogelijk persoonlijk advies geven. Ook zet V&D met een nieuw Order Management Systeem een verdere stap in de total retail strategie. Ken Fontijn, director E-commerce: ' Ons doel is om elke klant het juiste product te adviseren. Met het nieuwe platform Demandware en order management systeem hebben we hier veel meer mogelijkheden voor. Zowel op VD.nl als voor de total retail strategie van V&D, nu en in de toekomst.'
Het nieuwe platform van VD.nl is stabieler, betrouwbaarder en heeft een enorme hoeveelheid aan functionaliteiten. Klanten kunnen hierdoor beter worden geadviseerd op hun eigen specifieke productbehoefte. Fontijn: 'Om inzicht te krijgen in de behoefte van onze klanten hebben we uitgebreid consumentenonderzoek gedaan en gekeken naar de resultaten van usability tests. We hebben vooral ingespeeld op de klantbehoefte van een frissere look & feel met meer inspiratie, grotere afbeeldingen en uitgebreidere productinformatie die nu aan het begin van het oriëntatieproces wordt getoond. De nieuwe website is gemaakt vanuit een mobile-first gedachte, waardoor klanten makkelijker en prettiger online kunnen winkelen op hun smartphone of tablet.'
Klanten krijgen op de vernieuwde website VD.nl sneller en uitgebreidere productinformatie tot hun beschikking. Zo wordt op de productoverzicht-pagina meteen zichtbaar in welke kleuren en maten de producten beschikbaar zijn en kunnen producten vanaf de productoverzicht-pagina in een wensenlijst worden geplaatst. Ook is op de productdetail-pagina zichtbaar welke producten nog meer bij elkaar passen voor extra inspiratie en kunnen ‘klanten kochten ook’- producten getoond worden.
Nieuwe bestel- en leveringsmogelijkheden met nieuw order management systeem
Het nieuwe order management systeem van V&D, een primeur van Demandware in Europa, zorgt voor een belangrijke ontwikkeling in toekomstige bestel- en leveringsmogelijkheden voor V&D. Met het systeem kunnen de orders en retouren, zowel direct naar de klant als vanuit en naar de winkels, beter worden gemanaged. Hiermee wordt een verdere invulling aan de total retail strategie van V&D gegeven.
Indruk van nieuwe site op 2 devices
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- total retail strategie
- juiste product
- retail
- strategie
- Ken Fontijn
- director E-commerce:
- klant
- webshop
- laptop
- Demandware
- toekomst
- PC
- nieuw
- platform
- mogelijkheden
- winkelen
- V&D
- smartphone
- order management systeem
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing