Vloeibare letter Chocomel voor Sinterklaas

Vloeibare letter Chocomel voor Sinterklaas
  • Food-en-retail
  • 16 nov 2015 @ 15:14
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementFood

Chocomel giet chocoladeletters in een nieuw jasje. Sinterklaas kwam onlangs aan in ons land en hij heeft dit jaar heel speciale pakjes bij zich. 'De Chocomel 1 literverpakkingen en het Chocomel blik doen voor de gelegenheid namelijk dienst als chocoladeletter. De traditie krijgt met de speciale letterverpakkingen een nieuwe twist', aldus de makers.

'Van oudsher houden we in Nederland van chocoladeletters geven en krijgen tijdens de Sinterklaasperiode. Wij houden deze mooie traditie graag in stand en geven hem een nieuw jasje. Consumenten zijn altijd op zoek naar originele cadeaus. Deze nieuwe manier van letters geven is vorig jaar erg goed bevallen. Er was een ware run op de letterpakken', aldus Thomas Luberti, brand leader Chocomel.

Ieder z’n eigen letter
Zo oud als de traditie van de chocoladeletter is ook het probleem dat niet alle letters verkrijgbaar zijn. Ieder jaar krijgt Wendy een omgekeerde ‘M’ in haar schoen en als je Quint heet, moet je het maar doen met een ‘O’. Voor deze consument is een oplossing bedacht. Op vrijdag 20 november staat op het centraal station van Rotterdam de enige échte lettermachine waarmee je je eigen Chocomel letterpak en –blik kunt maken. Zelfs diegenen met een voorletter W, Q, Z of Ö krijgen een letterpak op maat. Op dinsdag 24 november staat de lettermachine op centraal station Amersfoort. (PvWK)

 

Achtergrond over Chocomel, FrieslandCampina en Koninklijke FrieslandCampina
Chocomel is al meer dan 75 jaar een begrip in Nederland. De enige echte chocolademelk sinds 1932. Zowel warm als koud onweerstaanbaar dankzij de heerlijke chocolade smaak. Chocomel is er in de varianten Chocomel Vol, Chocomel Halfvol, Chocomel Mager, Chocomel Dark en Chocomel Vers. Verkrijgbaar in onder meer literpakken, meeneempakjes, blikjes en flesjes. Chocomel is in heel Nederland overal verkrijgbaar: in de supermarkt, onderweg bij benzinestations en op treinstations en in de horeca. 

FrieslandCampina Branded Netherlands is een werkmaatschappij van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Africa en produceert en verkoopt onder meer melk, zuiveldranken, yoghurts, desserts, koffie/verrijkers, kaas en boter, voor consumenten in Nederland.

Elke dag voorziet Royal FrieslandCampina miljoenen consumenten verspreid over de wereld van zuivelproducten met waardevolle voedingsstoffen. Met een jaaromzet van 11,3 miljard euro behoort FrieslandCampina tot de vijf grootste zuivelondernemingen in de wereld. FrieslandCampina levert consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven. Daarnaast produceert FrieslandCampina ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector wereldwijd. FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen met in totaal ruim 22.000 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. De activiteiten van FrieslandCampina zijn onderverdeeld in vier marktgeoriënteerde business groups: Consumer Products Europe, Middle East & Africa; Consumer Products Asia; Cheese, Butter & Milkpowder en Ingredients. De vennootschap is volledig in handen van Zuivel-coöperatie FrieslandCampina U.A., met ruim 19.000 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België een van de grootste zuivelcoöperaties in de wereld. Klik voor meer info hier. (bron: FrieslandCampina)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken