Albert Heijn start met track&trace bij thuisbezorgen
- Food-en-retail
- 22 dec 2015 @ 09:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenWebIntroductie
- 22 dec 2015 @ 09:00
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn is gestart met track&trace bij thuisbezorging. Klanten die hun boodschappen thuis laten bezorgen krijgen op basis van real time informatie een sms-bericht wanneer ze hun bestelling ontvangen. Deze informatie is tot op het kwartier nauwkeurig. Met de nieuwe service kunnen klanten hun tijd flexibeler indelen en biedt het laten thuisbezorgen van boodschappen nog meer gemak. Albert Heijn is de eerste retailer in Nederland die dit doet.
Klanten kunnen hun boodschappen van Albert Heijn, Etos en Gall&Gall zes dagen in de week van 7.00 uur - 22.30 uur tot in de keuken laten bezorgen. Bij het bestellen van de boodschappen kiezen zij op ah.nl een tijdsblok variërend van één tot zes uur. Een veel gestelde vraag van klanten is hoe laat zij de bezorger binnen het gekozen tijdsblok kunnen verwachten. Vanaf nu laat Albert Heijn klanten weten hoe laat zij de boodschappen thuis kunnen verwachten.
Verkeerssituatie
’s Ochtends ziet de klant op ah.nl op basis van de planning en de actuele verkeerssituatie de verwachte aankomsttijd. Deze tijd wordt nauwkeurig gevolgd en indien nodig aangepast aan de hand van real time informatie, bijvoorbeeld als er onderweg file is. Een half uur voordat de chauffeur arriveert ontvangt de klant een sms. Hierdoor zijn klanten veel flexibeler en hebben zij binnen het bezorgblok nog de gelegenheid om bijvoorbeeld even de kinderen van school te halen of de hond uit te laten.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing