Hema opent 700ste winkel op Utrecht CS
- Food-en-retail
- 14 dec 2015 @ 15:57
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenKlanten
- 14 dec 2015 @ 15:57
- Redactie Food en Retail
De Hema opent vanaf deze week haar 700ste winkel, gevestigd op het Centraal Station van Utrecht. De winkel heeft een prominente plek in de centrale hal van het station tussen de opgang naar spoor 14/15 en spoor 10/11 en heeft een specifiek op de reiziger gericht assortiment. De winkel op Utrecht CS is de tiende high traffic Hema in Nederland op een NS-station waarbij dit de eerste is die gebaseerd is op de internationale Hema-formule genaamd 'HINT'.
Het concept heeft de verschillende leefruimtes in een huis als uitgangspunt. In deze winkel zijn dat: eten en drinken, dames, heren, bureau, onderweg, wonen. Op deze manier vindt de klant makkelijk zijn weg in de winkel, ook als deze er voor het eerst is.
Het assortiment voor onderweg en thuis
'In de Hema-winkel op Utrecht CS is een vast basis assortiment van zaken die je nodig hebt onderweg, zoals nog even snel een nieuwe panty, telefoonkabeltje, paraplu of lippenstift en iets lekkers voor onderweg. Maar ook dat wat je nodig hebt als je ’s avonds thuis komt: een maaltijdsalade of een lekker flesje wijn', meldt het retailmerk, waarvan ceo Tjeerd Jegen en Barend Kuenen, directeur Retail en Services NS stations (foto) de opening verzorgden.
Jegen: 'De teller staat nu op maar liefst 700 winkels in 7 landen. Hema is een echt internationaal bedrijf geworden. Het is extra leuk dat de 700ste vestiging in Nederland is en op een unieke locatie: Utrecht CS. Dit soort high traffic locaties zullen voor Hema het uitgangspunt zijn in haar expansie in het buitenland waarbij echter ook weer gekeken wordt naar mogelijkheden tot uitbreiding in eigen land.' Kuenen (NS) vult aan: 'Hema is een formule die goed aansluit bij de wensen van onze reizigers. Door stations te voorzien van aantrekkelijke winkels en voorzieningen, kunnen reizigers van reistijd meer eigen tijd te maken.'
Het Centraal station van Utrecht ondergaat een geweldig grote transformatie, stelt de Hema. 'Hema is trots om een van de toonaangevende merken te mogen zijn op het grootste vervoersknooppunt van Nederland. Per jaar maken er jaarlijks zo’n 88 miljoen mensen gebruik van het station. Dit aantal neemt naar verwachting toe tot zo’n 100 miljoen reizigers in 2030. Utrecht Centraal wordt vanaf 2016 de plek waar trein, bus en tram naadloos op elkaar aansluiten.'
Achtergrond Hema
Sinds 1926 maakt Hema het dagelijkse leven van haar klanten naar eigen zeggen makkelijker en leuker. 'Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs.' Hema heeft 700 winkels in zeven landen, 11.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. 'Hema maakt gewoon bijzonder', is de huidige slogan.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Nederland
- retailmerk
- lekker
- ceo
- Hema-winkel
- basis
- 700
- Utrecht CS
- assortiment
- rookworst
- uitbreiding
- Hema
- HINT
- high traffic
- tompouce
- maaltijdsalade
- flesje wijn
- station
- Hema-formule
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing