Horecava 2016 brouwt straks eigen bier met pop-up restaurant De Bierfabriek

Horecava 2016 brouwt straks eigen bier met pop-up restaurant De Bierfabriek
  • Food-en-retail
  • 3 dec 2015 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementFood

Tijdens de komende Horecava realiseert De Bierfabriek een tijdelijke dependance met bijna 200 zitplaatsen. Hier kan de bezoeker genieten van het bekende Franse boerderijkippetje, maar ook inspiratie opdoen over het brouwen van bier... er wordt namelijk op de beursvloer bier gebrouwen! Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, beleeft in 2016 haar 60e editie en vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 14 januari in Rai Amsterdam.

Het pop-up restaurant Roast Room waar de beursbezoeker tijdens de afgelopen editie van de Horecava kon lunchen en netwerken, werd goed ontvangen. In januari 2016 biedt De Bierfabriek met zijn pop-up deze mogelijkheid, meldt de Rai nu,. De Bierfabriek is een horeca-concept waarin brouwerij, restaurant en café samenkomen. Oprichter Andrea Possa: 'Het pop-up restaurant tijdens de beurs is een ambitieus project waar we trots op zijn. De bezoeker krijgt hier de volledige Bierfabriek-beleving; met de brouwerij van Flecks Brauhaus Technik wordt het brouwproces getoond, de koks grillen de boerderijkippetjes boven de houtskool-barbecue en met de taptafels kunnen gasten ook hier hun eigen bier tappen.'

Brouwerij
Met een gevel van zo’n 80 m² wordt De Bierfabriek pop-up een imposante verschijning met een industrieel design. Centraal opgesteld in het restaurant staat een volledige brouwerij die uit drie onderdelen bestaat. In de brouwketels (300 liter) wordt mout opgelost in water, in de fermentatietank (500 liter) vindt de eerste vergisting plaatst door toevoeging van hop en gist aan de vloeistof, en in de lagertanks kan de vloeistof, dan bier geheten, nagisten. Daarna is het klaar voor consumptie en wordt de tank aangesloten op de tap. Omdat het gehele brouwproces 4 weken kost, wordt tijdens de Horecava een aantal stappen van het proces getoond. De founding partners van de pop-up zijn: De Bierfabriek, BloemBloem / Héman, Flecks Brauhaus Technik, Foodpartners, Horecava, Levens, Untill Tapkoel en Orio Tonini.

Over Horecava
De Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, beleeft in 2016 haar 60e editie, en vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 14 januari in Rai Amsterdam. Meer informatie is hier te vinden.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken