Nieuw luxewarenhuis in Amsterdam krijgt geen topmerken

Nieuw luxewarenhuis in Amsterdam krijgt geen topmerken
  • Food-en-retail
  • 24 dec 2015 @ 15:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMerkenWinkelen

Haussmann, het nieuwe luxewarenhuis dat in februari 2017 aan het Amsterdamse Rokin de deuren opent, krijgt geen medewerkering van topmerken als Louis Vuitton en Hermes. Deze merken geven de voorkeur aan de nabijgelegen Bijenkorf, dochter van het Britse Selfridges.

Medeoprichter en beoogd Haussmann-directeur Frans van der Kraan – die eerder bij herenmodezaak Oger werkte - bevestigt tegenover het FD dat de merken Louis Vuitton en Hermès niet naar het warenhuis zullen komen. De belangrijkste reden is volgens hem dat deze merken meer ruimte willen en een winkeltje dat ze zelf kunnen inrichten. Haussmann wil niet werken met zulke shop-in-shops. Haussmann zou met 7000 m2 geen ruimte hebben voor shop-in-shops. De Bijenkorf is vijf keer zo groot.

Eclusiviteit
De merken die Haussmann wél gaat voeren, wil Van der Kraan nog niet kwijt. Niets is nog zeker. De inkopers reizen momenteel de hele wereld af om waar mogelijk contracten af te sluiten. Bijenkorf wil niet zeggen of exclusiviteit gevraagd wordt van de luxemerken die een winkel exploiteren in het warenhuis, zoals Louis Vuitton, Gucci, Hermès, Fendi, Salvatore Ferragamo en Burberry. De keten houdt het bij de reactie dat de keten zich wil onderscheiden met merken die niet overal liggen en nieuw zijn op de Nederlandse markt. (Bron:FD)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken