Nieuw luxewarenhuis in Amsterdam krijgt geen topmerken
- Food-en-retail
- 24 dec 2015 @ 15:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMerkenWinkelen
- 24 dec 2015 @ 15:01
- Redactie Food en Retail
Haussmann, het nieuwe luxewarenhuis dat in februari 2017 aan het Amsterdamse Rokin de deuren opent, krijgt geen medewerkering van topmerken als Louis Vuitton en Hermes. Deze merken geven de voorkeur aan de nabijgelegen Bijenkorf, dochter van het Britse Selfridges.
Medeoprichter en beoogd Haussmann-directeur Frans van der Kraan – die eerder bij herenmodezaak Oger werkte - bevestigt tegenover het FD dat de merken Louis Vuitton en Hermès niet naar het warenhuis zullen komen. De belangrijkste reden is volgens hem dat deze merken meer ruimte willen en een winkeltje dat ze zelf kunnen inrichten. Haussmann wil niet werken met zulke shop-in-shops. Haussmann zou met 7000 m2 geen ruimte hebben voor shop-in-shops. De Bijenkorf is vijf keer zo groot.
Eclusiviteit
De merken die Haussmann wél gaat voeren, wil Van der Kraan nog niet kwijt. Niets is nog zeker. De inkopers reizen momenteel de hele wereld af om waar mogelijk contracten af te sluiten. Bijenkorf wil niet zeggen of exclusiviteit gevraagd wordt van de luxemerken die een winkel exploiteren in het warenhuis, zoals Louis Vuitton, Gucci, Hermès, Fendi, Salvatore Ferragamo en Burberry. De keten houdt het bij de reactie dat de keten zich wil onderscheiden met merken die niet overal liggen en nieuw zijn op de Nederlandse markt. (Bron:FD)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing