Teufel en Raumfeld openen brandstore in Amsterdam

Teufel en Raumfeld openen brandstore in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 21 dec 2015 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenPartnershipInspiratieIntroductie

De Berlijnse audiospecialisten van Teufel en Raumfeld hebben de deuren van hun gezamenlijke brandstore op de Van Baerlestraat in Amsterdam geopend, net op de hoek van de P.C. Hooftstraat. Samen zijn dit wellicht de bekendste winkelstraten van Nederland. Het is de eerste brandstore die de Berlin Acoustics Group buiten thuisland Duitsland opent. De enige andere winkel is de gezamenlijke flagshipstore van Teufel en Raumfeld op de Budapesterstraße in Berlijn.

Sinds de jaren negentig is luidsprekermerk Teufel alleen online te koop; het multiroom streamingmerk Raumfeld werd vijf jaar geleden aan het portfolio toegevoegd en is ook alleen via de webshop te verkrijgen. Met de opening van de Berlijnse flagshipstore in april 2014 is een eerste vertaalslag naar de fysieke winkelvloer gemaakt. Anderhalf jaar later en een kleine vijf jaar na de launch van de Nederlandstalige webshop www.teufelaudio.nl, is de tijd rijp voor een brandstore van beide merken in hartje Amsterdam.

Online en offline
Edgar van Velzen, CEO van de Berlin Acoustics Group: ‘Online aanwezigheid en online verkoop houden altijd onze focus, maar we willen ook via ‘de winkelvloer’ klanten aan Teufel en Raumfeld binden. We hadden geen betere locatie kunnen vinden voor onze brandstore dan de Van Baerlestraat. Op iedere vierkante meter ademt de Amsterdamse brandstore 100% audiobeleving. En dat is goed voor de branding van onze twee merken. Maar de winkel is ook belangrijk voor de directe feedback. Met hun suggesties kunnen we direct aan de slag. Dat hebben we ook positief ervaren in onze flagshipstore in Berlijn. Het past dus juist heel goed bij ons als e-commercebedrijf. Deze omni-channel set-up heeft een versterkend en aanvullend effect.’

Amsterdam logische keuze
Met de opening van de Amsterdamse vestiging zet de Berlin Acoustics Group een volgende stap in de richting van een wereldwijde expansie. Amsterdam is een logische keuze, omdat na de Duitstalige markt de Nederlandse markt een hele belangrijke bijdrage levert aan de totale omzet van de Berlin Acoustics Group. Van Velzen voegt hier aan toe: ‘De Nederlandse markt is een betrouwbare graadmeter. De ervaringen die we hier verzamelen, zijn voor de geplande brandstores elders uitermate waardevol.’

Portfolio
Het portfolio van Teufel is allesomvattend en bestaat naast home cinema luidsprekers ook uit koptelefoons, multimedia- en pc-systemen en draagbare producten met Bluetooth-functionaliteit en een lange accuduur. Het aanbod van Raumfeld is gespecialiseerd op multiroom streaming en omvat verschillende modellen: zowel stereo speakers als een soundbar en sounddeck maken onderdeel uit van het portfolio. Beide merken vallen geregeld in de prijzen: in 2015 wonnen meerdere producten de eerste plaats bij de ‘Goldenes Ohr’-uitreiking van het blad Audio. Ook het blad Stereoplay kende zowel Teufel als Raumfeld eerste plekken toe en in Nederland werden meerdere Tech Awards van uitgever Reshift in de wacht gesleept. Raumfeld behaalde bovendien de eerste plek bij ‘Stiftung Warentest’ (vergelijkbaar met de Nederlandse Consumentenbond) met de Stereo Cubes. Raumfeld is tevens winnaar van een Red Dot Award 2015.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken