'Big data moet een nieuwe mindset worden binnen de retail'
- Food-en-retail
- 8 jan 2016 @ 15:38
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - EvenementMarketing
- 8 jan 2016 @ 15:38
- Redactie Food en Retail
‘Big data kan anno 2016 door retailers niet meer worden gezien als een nieuwe technologie of tool om klanten persoonlijker te bedienen. Het is een nieuwe mindset binnen een onderneming’. Dat claimt Viktor Mayer Schönberger, professor of Internet Governance and Regulation aan Oxford University, die op het nieuwe aanstaande 'Data Driven Commerce event' key note-speaker is op 18 februari.
‘In 2016 zetten retailers big data voor het eerst op een goede manier op grote schaal in’, vertelt Mayer Schönberger in de aanloop naar zijn presentatie tijdens het eerste Data Driven Commerce event op 18 februari. ‘In het verleden zagen we al wat pilots met toepassingen op dit gebied, maar nu retailers door krijgen wat big data echt kan doen en analytics verbeteren, zullen alleen partijen die de juiste big data mindset hebben winnen’.
Nieuw perspectief
Volgens de schrijver van het internationaal verkochte boek ‘De big data revolutie’ moeten retailers inzien hoe belangrijk big data is in de toekomstige markt. ‘Big data biedt een nieuwe kijk op de realiteit, het is niet minder dan een nieuwe mindset en dus much more powerful and fundamental’.
‘Het is niet moeilijk’
Mayer Schönberger wil in zijn presentatie vooral de essentie van big data aan retailers uitleggen. ‘Het is niet moeilijk of ingewikkeld om de shift naar deze nieuwe mindset te maken, maar het is wel essentieel om in de toekomst succesvol te kunnen zijn als verkoper’, zegt hij. Het eerste Data Driven Commerce event vindt plaats op 18 februari in Utrecht. Naast Viktor Mayer Schönberger verzorgen data-experts van onder andere Adidas, Nespresso, The Sting en Google een lezing waarmee het een buitengewone need to know-sessie wordt voor nieuwsgierige marketeers. Ook MarketingTribune besteedt binnenkort aandacht aan dit congres en onderwerp. Het volledige programma vindt u hier.
Viktor Mayer Schönberger
TIJDIG INSCHRIJVEN: http://datadriven-commerce.nl
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- professor
- tool
- Viktor Mayer Schönberger
- big data
- onderneming
- retailers
- Data Driven Commerce event
- nieuw
- kennis
- mindset
- persoonlijk
- technologie
- bedienen
- Internet Governance and Regulation
- gezien
- klanten
- Oxford University
- marketing
- aanstaand
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing