Diesel-marketing via Pornhub, Grindr en Tinder
- Food-en-retail
- 18 jan 2016 @ 12:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - CampagnesWinkelen
- 18 jan 2016 @ 12:26
- Redactie Food en Retail
'We're all obsessed, we're crazy in love and hate with social media and I just wanted to do something that was fun', zegt Diesels creative director Nicola Formichetti ter verantwoording van het binnenkort laten schitteren van zijn a-merk Diesel op Pornhub, Tinder en Grindr. 'Deze sites behoren tot de grootste ter wereld. Iedereen bezoekt ze', klinkt de logische redenering.
Formichetti zoekt juist die media op om de nieuwe collectie te tonen, omdat ze van nu zijn en onderdeel van alle culturen zijn, meldt hij aan de hippe Vice-titel i-D. Pornhub is momenteel wereldwijd gezien de 64ste meest populaire site terwijl YouPorn op 172 staat. Dus geldt er er porno-media-power, stelt de Diesel topman uitdagend. 'Of course, this won't replace traditional placements on billboards and in magazines but it's an extension. I want to go where people are. Tinder, Grindr and Pornhub might appear a little left field but it's Diesel, we can do it, we're not scared of these places, we're not high fashion, we are street', aldus Formichetti.
Leven op je telefoon
Fashionmerk Diesel zal zijn nieuwe herfst- en zomercollectie 2016 daarom voor het eerst mede uitventen via controversiele sites als Pornhub, Tinder en Grindr. 'Omdat het publiek daar zit en het merk streetcredible is', verklaart Formichetti. Wanneer de online campagne op de onconventionele sites begint, is nog niet helemaal duidelijk. Wel gaat het voorlopig alleen om de ondergoedlijn die nadrukkelijk te zien is op de sites, meldt Emerce. De creative director herhaalt dat het merk ook zal blijven opduiken in 'gewone', reguliere media als billboards en bladen. Omdat zijn doelgroep nu eenmaal 'op hun telefoon leeft', is het echter tijd de bakens iets te verzetten, aldus Formichetti. Daar horen onconventionele media en -diensten bij. Merk opgehipt, virale discussies en free publicity gegarandeerd. (PvWK, bronnen: Emerce, Vice, i-D)
Beeld uit de aanstaande sex-campagne: controversieel mediagebruik
Beelden uit de Diesel 'global warming'-campagne met verzuipende iconen: sterk 'big idea'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- site
- a-merk
- Diesel
- Italie
- mode
- seks
- creative director
- Pornhub
- controverse
- Formichett
- verantwoording
- redenering
- Tinder
- Nicola
- Formichetti
- Grindr
- campagne
- Diesel
- global warming
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing