Duitsers voorzien massale winkelsluiting
- Food-en-retail
- 7 jan 2016 @ 11:58
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 7 jan 2016 @ 11:58
- Redactie Food en Retail
De Duitse Vereniging van Steden en Gemeenten (DStGB) slaat alarm om de enorme leegstand van winkelpanden in de komende jaren. In vier jaar zullen met de huidige invloed van e-commerce bij onze Oosterburen nog 50.000 winkels hun deuren sluiten, is de verwachting.
De lege winkelpanden als gevolg van failliete bedrijven of nieuwe digitale strategieën zijn niet alleen in ons land een probleem, constateert MT's zustertitel over thuiswinkelen Twinkle. 'Bij onze Oosterburen zijn de gemeentelijke autoriteiten bang voor onaantrekkelijke binnensteden vol lege ruimtes.'
Beleving is noodzakelijk
Vooral in de deelstaten Saksen-Anhalt, Thüringen en Saksen moeten de winkels op de schop. In deze regio’s is ook sprake van leegloop. Om meer bezoekers in de winkels te krijgen en ze te laten kopen, moeten fysieke vestigingen en winkelcentra meer een beleving bieden aan consumenten, meldt de DStGB volgens nieuwswebsite Ruhr Nachrichten.
Flexibele openingstijden
Volgens Handelsverband Deutschland (HDE) zijn ook flexibelere openingstijden van belang om fysieke winkels open te houden. Consumenten willen winkelen wanneer het ze uitkomt, wat online al mogelijk is. Samen met extra services als een kinderopvang worden winkelgebieden aantrekkelijker. (bron: Twinkle)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Duitsland
- Thüringen
- clicks
- bricks
- gemeentelijke autoriteiten
- Saksen- Anhalt
- onaantrekkelijk
- lege ruimtes
- Wir schaffen das
- voorspelling
- op de schop
- deelstaten
- binnensteden
- vastgoed
- Oosterburen
- regio
- Saksen
- Twinkle
- winkels
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing