Duitsers voorzien massale winkelsluiting

Duitsers voorzien massale winkelsluiting
  • Food-en-retail
  • 7 jan 2016 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Duitse Vereniging van Steden en Gemeenten (DStGB) slaat alarm om de enorme leegstand van winkelpanden in de komende jaren. In vier jaar zullen met de huidige invloed van e-commerce bij onze Oosterburen nog 50.000 winkels hun deuren sluiten, is de verwachting.

De lege winkelpanden als gevolg van failliete bedrijven of nieuwe digitale strategieën zijn niet alleen in ons land een probleem, constateert MT's zustertitel over thuiswinkelen Twinkle. 'Bij onze Oosterburen zijn de gemeentelijke autoriteiten bang voor onaantrekkelijke binnensteden vol lege ruimtes.'

Beleving is noodzakelijk              
Vooral in de deelstaten Saksen-Anhalt, Thüringen en Saksen moeten de winkels op de schop. In deze regio’s is ook sprake van leegloop. Om meer bezoekers in de winkels te krijgen en ze te laten kopen, moeten fysieke vestigingen en winkelcentra meer een beleving bieden aan consumenten, meldt de DStGB volgens nieuwswebsite Ruhr Nachrichten.

Flexibele openingstijden
Volgens Handelsverband Deutschland (HDE) zijn ook flexibelere openingstijden van belang om fysieke winkels open te houden. Consumenten willen winkelen wanneer het ze uitkomt, wat online al mogelijk is. Samen met extra services als een kinderopvang worden winkelgebieden aantrekkelijker. (bron: Twinkle)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken