Tweede pilotwinkel toont gewenst Emté
- Food-en-retail
- 27 jan 2016 @ 15:48
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenFood
- 27 jan 2016 @ 15:48
- Redactie Food en Retail
Vandaag opende burgemeester Hellegers in Uden de tweede pilotwinkel in de nieuwe formule ‘Emté 3.0’. Nadat begin november in het Gelderse Dieren de eerste winkel werd geopend, heeft Uden de primeur in Noord-Brabant van wat volgens het retailmerk de ‘de lekkerste supermarkt van Nederland’ is. 'Emté 3.0 is een volledig nieuwe generatie supermarkten in het Nederlandse straatbeeld.'
Emté is het afgelopen decennium als supermarktformule snel gegroeid. Na de samenvoeging van diverse supermarktformules zoals het oorspronkelijke Emté, Golff, Edah en Sanders tot één nieuwe Emté formule, wordt nu met de nieuwe Emté formule de volgende stap gezet naar dé kwaliteitsleider onder de Nederlandse supermarkten belooft de keten. Resultaatverbetering is daarnaast een wens van het hoofdkantoor.
De winkel en het assortiment
Emté: 'Veel mensen staan dagelijks voor de uitdaging om goed en lekker eten op tafel te zetten, voor henzelf en voor hun gezin. Emté helpt en inspireert deze klanten en levert een bijdrage aan een gezonde en plezierige levensstijl. Daarvoor is de winkel van 1.300 m² volledig verbouwd en heeft een complete metamorfose ondergaan. De huisstijl is gemoderniseerd en de winkelinrichting is aangepast om het winkelplezier te vergroten. In de nieuwe Emté formule is gekozen voor een geheel eigen en onderscheidende koers. Het aantal artikelen is met ca. 13.000 ongeveer gelijk aan de oude winkel. Wel is er een volledig nieuwe verdeling over de groepen. Aanzienlijk méér vers, in aantal ongeveer evenveel houdbaar food maar daarbinnen tal van assortimentswisselingen en beduidend minder in non food.'
Nog meer dan voorheen worden in de pilotwinkels producten op de verschillende versafdelingen in de winkel bereid of voorbereid. De medewerkers op deze afdelingen krijgen nu letterlijk een podium van waaruit ze klanten helpen en adviseren. Centraal in de winkel is ruimte vrijgemaakt voor ‘de keuken van Emté’. Op deze afdeling komt een aantal innovaties bijeen. Er worden verse maaltijd-, lunch-, rauwkost- en fruitsalades gemaakt. Er zijn diverse smaken ambachtelijke vruchtenyoghurts, vers gemaakte pizza’s en een uitgebreid assortiment tapas en droge worsten. In de winkel worden verse noten gebrand.
Ook de kaasafdeling is aangepakt en uitgebreid met een groot aantal nieuwe soorten buitenlandse kaasjes, afkomstig uit het enorme assortiment van ‘groothandelsbroer’ Sligro, waarvan Emté onderdeel uitmaakt. Op de vleeswarenafdeling is het aanbod verder uitgebreid met verschillende soorten Spaanse en Italiaanse specialiteiten.
Als slagerij heeft Emté een naam hoog te houden. Zes jaar op rij werd Emté uitgeroepen tot de supermarkt met de beste slagerij van Nederland. In de vernieuwde winkel wordt de slagerij afdeling uitgebreid met een bedieningsafdeling waarin met het seizoen wisselende specialiteiten en verse maaltijden worden aangeboden.
De bakkerij is een blikvanger in de supermarkt geworden. Met deze afdeling brengen we het ambacht weer terug op de winkelvloer. Diverse soorten kleinbrood gaan vanaf het deegstukje eerst in de rijskast om daarna door de dag heen te worden gebakken tot dagverse puntjes en bolletjes. Aan het assortiment is een nieuwe lijn ambachtelijke broden toegevoegd die eveneens vanaf het deegstuk in de winkel worden gebakken. Een volledige focus op vers. Emté is en blijft een supermarkt. De winkel heeft dus niet de functies van supermarkt en horeca gecombineerd.
Samengevat zegt Emté te willen veranderen naar:
· 'Lekkerder: een verrassend, innovatief en actueel assortiment. Onderscheidend op kwaliteit en smaak. Met veel aandacht voor gezondheid en herkomst.
· Persoonlijker: vakkundige medewerkers die goed aanspreekbaar zijn en klanten advies kunnen geven.
· Inspirerender: in een eigentijdse en ‘foody’ winkelomgeving helpen wij onze klanten graag om elke dag een goede en lekkere maaltijd op tafel te zetten.
· Prijsvriendelijker: boodschappen doen wordt leuker, lekkerder en voordeliger. Vanaf het moment van opening van de vernieuwde winkel worden ruim 1.000 artikelen in prijs verlaagd. De succesvolle folder blijft elke week op de deurmat vallen.'
Het vervolg
Na Uden worden binnenkort nog enkele winkels omgebouwd tot pilot-winkel, waaronder in Nieuwegein en Berlicum, belooft Emté. 'De laatste is een nieuwe winkel. In het voorjaar van 2016 wordt de pilot geëvalueerd.' (PvWK)
Opening van de winkel vandaag.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- aandacht
- assortiment
- winkel
- Emté
- verrassend
- actueel
- supermarkt
- herkomst
- kwaliteit
- lekkerder
- supermarkt
- smaak
- veranderen
- Sligro
- gezondheid
- horeca
- pilot
- innovatief
- Uden
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing