Dixons sluit winkels en gaat online verder
- Food-en-retail
- 29 feb 2016 @ 17:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MultichannelZakelijkWinkelen
- 29 feb 2016 @ 17:00
- Redactie Food en Retail
Dixons wordt een pure player. De elektronicaketen sluit zijn 32 vestigingen, om alleen online verder te gaan. Het is de tweede tranformatie van het bedrijf sinds het faillissement onder BAS Group. Dixons werd in oktober samen met zusterbedrijven MyCom en iCentre overgenomen door Relevant Holdings, moeder van Phone House. Uiteindelijk bleven 32 van de voorheen 88 Dixons-filialen geopend, samen met de webwinkel.
Een aantal van deze fysieke vestigingen wordt nu toegevoegd aan het winkelbestand van MyCom, iCentre en Phone House, de rest wordt gesloten. Dixons houdt als merk in de winkelstraat op te bestaan en gaat alleen online verder, schrijft Relevant Holdings in een persbericht. De eigenaar denkt dat de elektronicaketen de beste papieren heeft met een digitale toekomst.
Zusterketens
Veel medewerkers uit de Dixons-winkels vinden nieuw werk bij zusterketens. Zij worden door Relevant Holdings 'echte specialisten op het gebied van consumentenelektronica' genoemd.
Investeren in klantbeleving
Het moederbedrijf wil de komende maanden fors investeren in klantbeleving. 'De investeringen richten zich op vernieuwing van de fysieke winkelomgeving, ontwikkeling van de adviesvaardigheden van medewerkers en de realisatie van een volledig geïntegreerde omnichannel IT-omgeving. Klanten krijgen daardoor een ongekende flexibiliteit bij het online en offline winkelen', zo omschrijft de holding de plannen.
iCenter
De integratie van het eveneens enkele maanden geleden overgenomen iCentre verloopt volgens plan. Met alle belangrijke leveranciers, waaronder Apple, zijn nieuwe afspraken gemaakt en de organisatie is gekoppeld aan het Retail Shared Service Center van Relevant. iCentre presteert sinds enkele weken commercieel boven verwachting en start binnenkort ook met de verkoop van telecom abonnementen.
Meer over het eerdere faillissement van BAS Group staat op deze site.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing