Genomineerden NRW Marketingprijs 2016 bekend

Genomineerden NRW Marketingprijs 2016 bekend
  • Food-en-retail
  • 29 feb 2016 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesWinkelenEvenementAwards

De finalisten voor de NRW Marketingprijs 2016 zijn bekend. Uit alle inzendingen zijn 7 campagnes en events genomineerd. De winnaars worden bekend gemaakt op 13 april tijdens het Marketingcongres in de Hallen in Amsterdam. Kitty Koelemeijer, hoogleraar marketing & retailing aan Nyenrode Business Universiteit, is voor het tweede jaar juryvoorzitter.

Koelemijer: ‘De diversiteit van de genomineerde projecten geeft een mooi beeld waar de winkelcentrummarketing op dit moment voor staat. Retail is voor de consument meer dan het zoeken en kopen van een product. Bij alle nominaties staat het creëren van toegevoegde waarde centraal.’

Nominaties

Campagnes:

  • Bureau Buhrs – Be Beethoven Amsterdam. Branding en herpositioneringscampagne van de Beethovenstraat. In nauwe samenwerking met winkeliers, verhuurders en gemeente is met een relatief klein budget een sterk creatief concept ontwikkeld, door de gehele straat als één winkel te beschouwen.
  • CBRE – HEUVEL Eindhoven. Verbouwingscampagne met als doel rebranding en imagoverbetering. Op een zeer vernieuwende manier is de noodzakelijke verbouwing van het winkelcentrum HEUVEL ingezet als marketingtool met als resultaat dat het imago is verbeterd, de passanten aantallen zijn gestegen en de huurderstevredenheid is gegroeid.
  • Cushman & Wakefield – Entre Deux Maastricht. Content Marketingcampagne met een bijzonder accent op het gebruik van social media. Via social influencer marketing (bloggers) is authentieke content gecreëerd. Onder meer met de Fashion Blog Battle is het bezoekersaantal in winkelcentrum Entre Deux met 45% gestegen sinds de start van de campagne.
  • Klépierre – Man Cave Hoog Catharijne Utrecht. De Man Cave is onderdeel van de herpositioneringscampagne van Hoog Catharijne. Op een ludieke wijze wordt duidelijk gemaakt dat het nieuwe winkelcentrum een gebied wordt vol beleving en inspiratie, ook voor de in retail vaak vergeten doelgroep: 'echte' mannen.

Events:

  • Klépierre – ShopBoy Hoog Catharijne Utrecht. Voor 2 euro kon het winkelend publiek een eigen ShopBoy lenen. Als winkelwagentjes in de rij stonden deze ‘smart dress men’ op je te wachten. Op deze humorvolle manier is rond het begrip 'service' (als relevante content voor het winkelcentrum) maximale mediawaarde gecreëerd.
  • Unibail-Rodamco – Halloween Parade Stadshart Zoetermeer. Aan dit groots opgezette, en gedetailleerd uitgewerkte event hebben 800 deelnemers meegedaan. Uiteindelijk bleek de Halloween Parade met het ‘Trick or Treat event’, speciaal voor de jongste bezoekers, de drukste dag ooit geteld in het Stadshart Zoetermeer.
  • Van der Vorm Vastgoed – Dino’s in de Hoven Delft. Shoppen tussen de Dino’s. De Hoven in Delft-Zuid was in de maanden augustus tot en met oktober 2015 het tijdelijke habitat van 25 levensgrote dinosauriërs die verspreid in het winkelcentrum waren te bewonderen. Met dit letterlijk grootse event is het vernieuwde winkelcentrum ruimschoots onder de aandacht gebracht, juist bij de beoogde doelgroep; jonge gezinnen.

Puiblieksprijs
De NRW Marketingprijs wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Tijdens het NRW Marketingcongres op 13 april 2016 in De Hallen in Amsterdam wordt per categorie de winnaar bekend gemaakt door de vakjury. De winnaars worden onderscheiden met een bijzondere sculptuur. Tevens maken alle genomineerden kans op het winnen van de NRW Marketing Publieksprijs.

De jury
De vakjury van 2016 bestaat uit de volgende professionals: Juryvoorzitter Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit), Linda Annink (Urban Solutions), Robèrt Dackus, (3W real estate), Bram Hulsbosch (MK Illumination), Marcel Jansen, (Strøm), Michel Jonkheer (LookFeel Consultancy), Asha N. Lalai (Customer Happiness), Chantal Riedeman (Shopology), Carlo Verhart (Rabobank Amsterdam).

Meer informatie over het Marketingcongres, aanmelding en de publieksprijs  staat op deze site. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken