Plop: Japanse brouwer Asahi Group koopt Grolsch

Plop: Japanse brouwer Asahi Group koopt Grolsch
  • Food-en-retail
  • 11 feb 2016 @ 11:54
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopFood

De Enschedese bierbrouwer Grolsch komt in Japanse handen. Asahi Group neemt het biermerk samen met het Italiaanse Peroni over van SABMiller, meldt vandaag de Japanse b2b-krant Nikkei. Voor de overname van het eeuwenoude Nederlandse merk, het design van de beugelfles inclusief het kenmerkende plopgeluid en het overige portfolio wordt ruim 3 miljard euro neergelegd. Asahi is de grootste brouwer van Japan.

SABMiller zette Peroni en Grolsch eind vorig jaar in de etalage. SABMiller moet een aantal merken afstoten vanwege de fusie met Anheuser-Busch InBev. Grolsch kan de Japanse overname nog niet bevestigen. 'Ook wij wachten met spanning af wat er gaat gebeuren', aldus een woordvoerster tegen RTV Oost. Hieronder het audioverslag.



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken