AH-boeren en -telers ontvangen 135.000 bezoekers
- Food-en-retail
- 30 mrt 2016 @ 09:13
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ConsumentenFoodPR
- 30 mrt 2016 @ 09:13
- Redactie Food en Retail
Bijna 100 AH-boeren en -telers openden de afgelopen dagen hun (stal)deuren om bezoekers een kijkje achter de schermen te geven. Alle deelnemende bedrijven leveren versproducten aan Albert Heijn. Naast dat er gelegenheid was om vragen te stellen over de versproducten, werd er ook geschminkt, was er een braderie, een springkussen én werden er paaseieren verstopt.
Ondermeer Vijf Good Farming Star varkenshouders en drie biologische varkenshouders van De Groene Weg hebben deze dag als 'trotse ondernemers' laten zien waar ons varkensvlees vandaan komt. Ruim 10.000 mensen bezochten deze dag één van de AH-varkensbedrijven.
Dat deze dag een succes is geweest, kan Jaap Kreuger (foto onder), Good Farming Star varkenshouder, bevestigen. Op zijn bedrijf in Woerden ontving hij ruim 1.100 bezoekers. 'Het geven van openheid aan mensen over waar ons voedsel vandaan komt en hoe dit wordt geproduceerd is erg belangrijk voor de sector. Door de "Albert Heijn Boeren Lentefeesten" vergroten we de transparantie over de manier waarop varkens worden gehouden. Ik wil mensen graag laten zien wat we doen en ons verhaal vertellen, want ik ben trots op ons bedrijf.'
Boeren Lentefeesten
De Boeren Lentefeesten zijn een initiatief van Albert Heijn. De supermarktketen wil consumenten laten zien waar de verse producten vandaan komen die bij Albert Heijn in de winkelschappen liggen. Zo konden varkenshouders deze dag hun verhaal vertellen aan het publiek en laten zien wat ze doen. Vion Food en De Groene Weg organiseerden achter de schermen mee en boden ondersteuning aan de varkenshouders door die dag mee te helpen op de bedrijven. (bronnen: MT, AH en vleessector)
Jaap Kreuger, Good Farming Star varkenshouder
Foto boven: tuinder ontvangt nieuwsgierige AH-klanten
Good Farming Star
Good Farming Star is een vraaggestuurd, dynamisch concept van Vion Food. Het concept kenmerkt zich door de extra aandacht voor een diervriendelijkere en duurzamere productie van varkensvlees. Good Farming Star is primair gericht op de Nederlandse retailmarkt. Good Farming Star voldoet aan het één ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming en de criteria van het Varken van Morgen.
De Groene Weg
De Groene Weg is in Nederland sinds 1981 marktleider op het gebied van inkopen, produceren en verwaarden van biologisch rund- en varkensvlees. Als ketenregisseur en totaalleverancier draagt De Groene Weg bij aan de ontwikkeling van de biologische vleesketen. De Groene Weg heeft biologische slagerijen door heel Nederland en voldoet aan het drie sterren Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming.
Vion Food
Vion Food is een internationaal opererend foodbedrijf. In 2014 realiseerde Vion Food een omzet van € 5 miljard. Vion Holding N.V. is niet beursgenoteerd en heeft één indirecte aandeelhouder, NCB ontwikkeling, gelieerd aan de Zuidelijke Land- en Tuinbouworganisatie (ZLTO).
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- tuinders
- transparant
- Jaap Kreuger
- duurzaam
- boerderij
- Woerden
- food
- vers
- keten
- AH-varkensbedrijven
- Vion
- Albert Heijn
- Good Farming Star varkenshouder
- De Groene Weg
- vee
- trotse ondernemers
- open dagen
- consumentenbewustzijn
- klant
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing