AH-boeren en -telers ontvangen 135.000 bezoekers

AH-boeren en -telers ontvangen 135.000 bezoekers
  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2016 @ 09:13
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ConsumentenFoodPR

Bijna 100 AH-boeren en -telers openden de afgelopen dagen hun (stal)deuren om bezoekers een kijkje achter de schermen te geven. Alle deelnemende bedrijven leveren versproducten aan Albert Heijn. Naast dat er gelegenheid was om vragen te stellen over de versproducten, werd er ook geschminkt, was er een braderie, een springkussen én werden er paaseieren verstopt.

Ondermeer Vijf Good Farming Star varkenshouders en drie biologische varkenshouders van De Groene Weg hebben deze dag als 'trotse ondernemers' laten zien waar ons varkensvlees vandaan komt. Ruim 10.000 mensen bezochten deze dag één van de AH-varkensbedrijven.

Dat deze dag een succes is geweest, kan Jaap Kreuger (foto onder), Good Farming Star varkenshouder, bevestigen. Op zijn bedrijf in Woerden ontving hij ruim 1.100 bezoekers. 'Het geven van openheid aan mensen over waar ons voedsel vandaan komt en hoe dit wordt geproduceerd is erg belangrijk voor de sector. Door de "Albert Heijn Boeren Lentefeesten" vergroten we de transparantie over de manier waarop varkens worden gehouden. Ik wil mensen graag laten zien wat we doen en ons verhaal vertellen, want ik ben trots op ons bedrijf.'

Boeren Lentefeesten
De Boeren Lentefeesten zijn een initiatief van Albert Heijn. De supermarktketen wil consumenten laten zien waar de verse producten vandaan komen die bij Albert Heijn in de winkelschappen liggen. Zo konden varkenshouders deze dag hun verhaal vertellen aan het publiek en laten zien wat ze doen. Vion Food en De Groene Weg organiseerden achter de schermen mee en boden ondersteuning aan de varkenshouders door die dag mee te helpen op de bedrijven. (bronnen: MT, AH en vleessector)


Jaap Kreuger, Good Farming Star varkenshouder

Foto boven: tuinder ontvangt nieuwsgierige AH-klanten

Good Farming Star
Good Farming Star is een vraaggestuurd, dynamisch concept van Vion Food. Het concept kenmerkt zich door de extra aandacht voor een diervriendelijkere en duurzamere productie van varkensvlees. Good Farming Star is primair gericht op de Nederlandse retailmarkt. Good Farming Star voldoet aan het één ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming en de criteria van het Varken van Morgen.

De Groene Weg
De Groene Weg is in Nederland sinds 1981 marktleider op het gebied van inkopen, produceren en verwaarden van biologisch rund- en varkensvlees. Als ketenregisseur en totaalleverancier draagt De Groene Weg bij aan de ontwikkeling van de biologische vleesketen. De Groene Weg heeft biologische slagerijen door heel Nederland en voldoet aan het drie sterren Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming.

Vion Food
Vion Food is een internationaal opererend foodbedrijf. In 2014 realiseerde Vion Food een omzet van € 5 miljard. Vion Holding N.V. is niet beursgenoteerd en heeft één indirecte aandeelhouder, NCB ontwikkeling, gelieerd aan de Zuidelijke Land- en Tuinbouworganisatie (ZLTO).

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken