McDonald's bouwt aan nieuw loyaltyprogramma per app

McDonald's bouwt aan nieuw loyaltyprogramma per app
  • Food-en-retail
  • 21 mrt 2016 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Fastfoodmerk McDonald’s is druk aan het studeren op een nieuw loyaltyprogramma. Niet zo maar een noviteit, maar een programma dat de boeken moet ingaan als het beste ooit. Mike Andres, directeur van de Amerikaanse McDonald’s-tak: 'We willen een loyaltyprogramma voor onze klanten ontwikkelen dat het beste biedt van actuele mogelijkheden.' De huidige app biedt niet veel meer dan een locatiezoeker en een ingrediëntenlijst. Ondanks die beperkte mogelijkheden zijn er internationaal 7,5 miljoen apps gedownload.

De nieuwe versie komt eind dit jaar, of anders uiterlijk begin volgend jaar op de markt. Klanten die zich aanmelden krijgen na aankoop van vijf drankjes, koffie of milkshakes, in ieder geval eentje extra gratis. Het aantal bezoeken en aankoopgedrag gaan sowieso meetellen bij het belonen van klanten. Gespaarde punten zullen waarschijnlijk een uiterste inwisseldatum krijgen om shoppers te stimuleren de vergaarde punten ook werkelijk te verzilveren.

State of the art
Wat werkelijk een state of the art-oplossing moet worden, is de mogelijkheid om individuele klanten 1:1 te benaderen. Als McDonald’s peilt dat klanten terugvallen in bezoekgedrag wil de fastfoodketen hen opnieuw verleiden met op maat gesneden aanbiedingen. 'Dat is de toekomst van een krachtig customer relationshop management-beleid', stelt Andres. “We verwachten dat die oplossing veel extra saleskansen oplevert.'
(bron: Shopper Marketing Update)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken