[Raketgate] 'Ola smelt door landelijk protest'

[Raketgate] 'Ola smelt door landelijk protest'
  • Food-en-retail
  • 25 mrt 2016 @ 15:49
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodPR

Recent kondigde Ola aan het Raket-ijsje na 31 maart uit productie te halen. 'De overweldigende reacties van duizenden Raket-fans heeft Ola doen smelten, waardoor de 1 april grap over het beroemdste waterijsje iets te snel uitlekte', reageert de Unilever-dochter nu, 'Nederlanders wendden zich massaal tot social media en talloze media kopten over het verdwijnen van het iconische product. Na de stortvloed aan berichtgevingen, dat de productie van het meest populaire ijsje van Nederland zou stoppen, is Ola met zijn kikkerbillen bloot gegaan.'

Natuurlijk verdwijnt de Raket niet. Sterker nog, hij is deze zomer meer aanwezig dan ooit, belooft de ijsmaker. Het bericht sloeg in als een raket, constateerde Madelon van der Tol, marketing director Ice Cream van Ola: 'We zijn gesmolten door de ongelooflijke hoeveelheid reacties en petities, zoals het initiatief “Red de Raket”. De Raket is echt Nederlands erfgoed, dat is maar weer bewezen. Eén ding staat vast: we nemen geen afscheid van de Raket.'

Goedmaker in de lucht
De ludieke Raket-actie is onderdeel van Ola’s ‘Talking Ice Cream’ campagne die op 1 april onthuld zou worden. Daarin zijn de suikerrijke ijsjes de hele zomer op een grappige manier zelf aan het woord. De ijsjes zijn volgens dat concept nu ook om een reactie gevraagde. Raket: 'Jammer dat mijn grap is mislukt. Ik heb er wel een rode kop van gekregen hoor!.' Festini Peer: 'Gelukkig ben je ‘m niet gepeerd.' Om de fans, die toch gehapt hebben op deze 'gelikte grap', extra te ontdooien zal Ola op 1 april via social media nog een mooie goedmaker bekendmaken, zo belooft Van der Tol. Of zou dat weer een grapje zijn? (PvWK)


 

Over Ola
Ola is onderdeel van ‘the Heartbrand’, het bekendste ijslogo ter wereld. Het hartsymbool werd in 1997 in het leven geroepen om al het Unilever-ijs onder te verzamelen. Inmiddels is het logo bekend in meer dan 50 landen wereldwijd en heeft elk land zijn eigen ijsnaam. Zo heb je 'Wall’s' in het Verenigd Koninkrijk, 'Streets' in Australië, 'Kibon' in Brazilië, 'Langnese' in Duitsland en 'Ola' in Nederland. Onder de Ola-vlag vind je bekende merken zoals Magnum, Cornetto en Solero.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken