Gamechanger Tesla Model 3 speerpunt MisterGreen en NLE

Gamechanger Tesla Model 3 speerpunt MisterGreen en NLE
  • Food-en-retail
  • 24 mrt 2016 @ 14:24
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVO

MisterGreen, een leasemaatschappij voor elektrische auto’s, en energieleverancier NLE willen fors inzetten op de leasing van de Tesla Model 3, het budgetmodel van de Amerikaanse automaker waarover MarketingTribune printeditie 6 bericht. Vanaf nu is de Tesla 3 al bij de inkoopcombinatie te reserveren.

De twee partijen gaan samenwerken en stellen circa 1.000 Model 3’s te willen gaan leasen in Nederland. Ze hebben hoge verwachtingen van het budgetmodel. Met een prijs van 35.000 euro, een bijtelling van 4 procent maar een uitgebreide actieradius van tegen de 300 kilometer is de auto 'onzettend interessant om te leasen'. Eind 2017 komt de auto pas op de markt, maar vanaf nu is het Model 3 al wel te reserveren bij de inkoopcombi. Waarschijnlijk duurt het vanaf de reservering nog steeds wel even voordat de auto op de Nederlandse wegen rijdt, aldus DGC.

Gamechanger
Berith Behrens, bij Tesla verantwoordelijk voor communicatie in de Benelux, bevestigt de komst van Tesla model 3 tegenover MarketingTribune:

‘Correct. De “Model 3 concept car” wordt al snel op 31 maart aanstaande onthuld. Model 3, de auto  die door zijn prijsstelling van rond de 35.000 euro bereikbaar zal zijn voor een groter publiek, is waar het allemaal om draait. Het masterplan van Elon Musk (oprichter Tesla, red.) is altijd geweest om van een “high end” naar een “high volume EV” te gaan. De stappen op weg naar Model 3 zijn nodig om de batterijtechnologie verder te ontwikkelen, waardoor de batterij kleiner  wordt en het prijsniveau lager. Model 3 wordt eind 2017 geleverd in de VS en in 2018 in Europa.’

Tesla met grotere doelgroep
'
Wij geloven dat de Model 3 een gamechanger gaat worden. Met de Model 3 komt elektrisch rijden in één klap binnen bereik van een waanzinnig grote groep mensen', reageert Harald Swinkels, oprichter en directeur van NLE in de Groene Courant. De spanning stijgt. (PvWK, bronnen: MarketingTribune en DGC)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken