AH breidt koffie- en theeassortiment uit vanwege groeiende interesse bij consument - actie: koffieleuten gezocht
- Food-en-retail
- 5 apr 2016 @ 09:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 5 apr 2016 @ 09:06
- Redactie Food en Retail
De komende twee weken gaat Albert Heijn op zoek naar de grootste koffieliefhebber van Nederland. 'Wie is de grootste koffieleut van ons land? Dat kan iemand zijn die veel koffie drinkt of juist graag experimenteert met verschillende koffievarianten. Of die ene persoon die tijdens het boodschappen doen altijd een bakkie koffie bij de Albert Heijn drinkt', aldus AH. De actie past binnen de assortiments-uitbreiding van koffie en thee bij de retailer.
'Zolang er maar veel liefde is voor koffie!', vat AH de criteria samen. Het is aan het Nederlandse publiek om de grootste koffieliefhebber uit de omgeving te nomineren via de website Ah.nl/koffieleut. De uitverkozen leut krijgt een prachtig pakket met een groot aantal koffievarianten. Hij of zij wint ook een exclusieve rondleiding door de Ahold Coffee Company - één van de grotere koffieproducenten in Nederland waar de huismerkkoffie voor Albert Heijn geproduceerd wordt, belooft AH. De Koffieleut-verkiezing wordt georganiseerd ter gelegenheid van de uitbreiding van het koffie en thee-assortiment. Albert Heijn speelt daarmee naar eigen zeggen in op de groeiende interesse in koffie en thee. De afgelopen weken is het schap met een flink aantal nieuwe, exclusieve producten aangevuld.
Groeiende interesse in koffie en thee
De afgelopen jaren is de interesse in koffie en thee in Nederland flink gegroeid. Mensen willen hun ervaringen uit de horeca ook thuis creëren en nemen echt de tijd voor een kopje koffie of thee. Daarbij kiezen ze steeds vaker voor unieke en kwalitatief hoogwaardige producten. Een reden voor Albert Heijn om het assortiment flink uit te breiden. Voor theeliefhebbers is het schap onder andere aangevuld met de losse thee van Simon Levelt, meer AH groene theevarianten en nieuwe Clipper en Twinings theesmaken. Koffiedrinkers kunnen hun smaakpapillen laten verrassen door nieuwe koffievarianten als La Luisa Colombia Medellin Secret, Illy Monoarabica Ethiopia, L’Or Espresso Popouasie en Albert Heijn Perla Capsules Lungo Dark Roast, belooft AH. Voor een compleet overzicht van alle nieuwe producten is Ah.nl/koffie te raadplegen. (PvWK)
Antieke koffiereclame van AH-huismerk
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- koffie
- retail
- huismerk
- Albert Heijn
- theevarianten
- smaakpapillen
- leut
- assortiment
- thee
- schap
- Twinings
- bakkie
- groen
- koffiedrinkers
- theeliefhebbers
- theesmaken
- cafeine
- Clipper
- Simon Levelt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing