Automatisch boodschappen doen bij Tesco

Automatisch boodschappen doen bij Tesco
  • Food-en-retail
  • 25 apr 2016 @ 11:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Tesco komt met een nieuw platform dat klanten in staat stelt geautomatiseerd boodschappen te doen. De grootste retailketen van Engeland werkt hierbij samen met task-managingservice met de curieuze naam 'If This Then That'. Het nieuwe Tesco-platform richt zich volgens vakmedium Engadget op online shoppers van de keten en stelt hen in staat om een aantal voorwaarden in te stellen. Daardoor worden producten automatisch toegevoegd aan hun bestelling.

Britse consumenten kunnen via het nieuwe Tesco-platform straks bijvoorbeeld een boodschappenlijstje maken voor wanneer het mooi weer is. Wanneer het daadwerkelijk mooi weer is zal het platform de klant voorstellen om gebruik te maken van het ‘mooi weer’-boodschappenlijstje. Wie uit is op een bepaald koopje in bijvoorbeeld de kaas-categorie krijgt een melding wanneer het zover is. De klant hoeft dit vervolgens alleen nog maar te bevestigen, waarna de bestelling geplaatst wordt, meldt RetailNewsOm gebruik te maken van het platform dienen Tesco-klanten hun online account te koppelen aan 'IFTTT'. Eenmaal aangesloten kunnen klanten hun voorkeuren en voorwaarden aanpassen en toevoegen. Tesco experimenteert vaker mert innovatieve besteltechnieken. Zo is een beroemd voorbeeld een billboard in een Aziatische metrobuis met daarop Tesco-producten. Vanaf het perron konden passagiers die scannen en vonden ze later vers thuisbezorgd. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken