Automatisch boodschappen doen bij Tesco
- Food-en-retail
- 25 apr 2016 @ 11:57
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 25 apr 2016 @ 11:57
- Redactie Food en Retail
Tesco komt met een nieuw platform dat klanten in staat stelt geautomatiseerd boodschappen te doen. De grootste retailketen van Engeland werkt hierbij samen met task-managingservice met de curieuze naam 'If This Then That'. Het nieuwe Tesco-platform richt zich volgens vakmedium Engadget op online shoppers van de keten en stelt hen in staat om een aantal voorwaarden in te stellen. Daardoor worden producten automatisch toegevoegd aan hun bestelling.
Britse consumenten kunnen via het nieuwe Tesco-platform straks bijvoorbeeld een boodschappenlijstje maken voor wanneer het mooi weer is. Wanneer het daadwerkelijk mooi weer is zal het platform de klant voorstellen om gebruik te maken van het ‘mooi weer’-boodschappenlijstje. Wie uit is op een bepaald koopje in bijvoorbeeld de kaas-categorie krijgt een melding wanneer het zover is. De klant hoeft dit vervolgens alleen nog maar te bevestigen, waarna de bestelling geplaatst wordt, meldt RetailNews. Om gebruik te maken van het platform dienen Tesco-klanten hun online account te koppelen aan 'IFTTT'. Eenmaal aangesloten kunnen klanten hun voorkeuren en voorwaarden aanpassen en toevoegen. Tesco experimenteert vaker mert innovatieve besteltechnieken. Zo is een beroemd voorbeeld een billboard in een Aziatische metrobuis met daarop Tesco-producten. Vanaf het perron konden passagiers die scannen en vonden ze later vers thuisbezorgd. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- retailketen
- consumenten
- automatisch
- boodschappen
- scannen
- klanten
- techniek
- Tesco
- producten
- task-managingservice
- Tesco-platform
- bestelling
- metro
- nieuw
- Engeland
- geautomatiseerd
- voorwaarden
- Brits
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing