Coca-Cola verlaagt hoeveelheid calorieën in variant Life

Coca-Cola verlaagt hoeveelheid calorieën in variant Life
  • Food-en-retail
  • 12 apr 2016 @ 15:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

Coca-Cola introduceert een nieuwe Coca-Cola Life die 45 procent minder suiker bevat dan een Coca-Cola regular. Hiermee brengt zij de hoeveelheid suiker en calorieën met 12 procent terug in vergelijking met de Coca-Cola Life die in 2015 is gelanceerd. Hiermee haakt het a-merk in op het groeiend suikerbewustzijn van consumenten en ouders. Het design van de fles is aangepast.

'Met deze nieuwe generatie Coca-Cola Life geeft Coca-Cola invulling aan haar doelstelling de hoeveelheid calorieën in haar product nog verder terug te brengen', meldt het Nederlandse hoofdkantoor, 'Coca-Cola Life is gezoet met een mix van suiker en stevia-extract, zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Een glas van 250 ml Coca-Cola Life bevat voortaan 58 kcal en 15 gram suiker.'

Beter gehalte
Dat is ook goed nieuws voor automaten in scholen en sportkantines, waarover steeds meer twijfel ontstond gezien de onverantwoorde suikergehaltes van diverse frisdrankjes. Life  biedt nu een beter alternatief. De iconische belettering op de Life-flessen die eerst wit was, wordt nu rood (zie onder). De nieuwe Coca-Cola Life staat vanaf half april in de schappen. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken