Coca-Cola verlaagt hoeveelheid calorieën in variant Life
- Food-en-retail
- 12 apr 2016 @ 15:58
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 12 apr 2016 @ 15:58
- Redactie Food en Retail
Coca-Cola introduceert een nieuwe Coca-Cola Life die 45 procent minder suiker bevat dan een Coca-Cola regular. Hiermee brengt zij de hoeveelheid suiker en calorieën met 12 procent terug in vergelijking met de Coca-Cola Life die in 2015 is gelanceerd. Hiermee haakt het a-merk in op het groeiend suikerbewustzijn van consumenten en ouders. Het design van de fles is aangepast.
'Met deze nieuwe generatie Coca-Cola Life geeft Coca-Cola invulling aan haar doelstelling de hoeveelheid calorieën in haar product nog verder terug te brengen', meldt het Nederlandse hoofdkantoor, 'Coca-Cola Life is gezoet met een mix van suiker en stevia-extract, zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Een glas van 250 ml Coca-Cola Life bevat voortaan 58 kcal en 15 gram suiker.'
Beter gehalte
Dat is ook goed nieuws voor automaten in scholen en sportkantines, waarover steeds meer twijfel ontstond gezien de onverantwoorde suikergehaltes van diverse frisdrankjes. Life biedt nu een beter alternatief. De iconische belettering op de Life-flessen die eerst wit was, wordt nu rood (zie onder). De nieuwe Coca-Cola Life staat vanaf half april in de schappen. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- suikerbewustzijn
- ouders
- natuurlijk
- gezoet
- glas
- Coca-Cola
- stevia-extract
- Rotterdam
- fles
- Coca-Cola
- design
- Life
- oorsprong
- Atlanta
- mix
- zoetstof
- consumenten
- suiker
- a-merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing