Coca-Cola UK's topman Leendert den Hollander lanceert Coke Zero Sugar - design ook in Nederland aangepast

Coca-Cola UK's topman Leendert den Hollander lanceert Coke Zero Sugar - design ook in Nederland aangepast
  • Food-en-retail
  • 25 apr 2016 @ 08:49
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOIntroductie

Coca-Cola UK lanceert Coke Zero Sugar. Dit merk komt in de plaats van het bekende zwarte blikje Coca-Cola Zero. Hiermee benadrukt de Engelse tak onder leiding van oud P&G-marketeer Leendert den Hollander dat het bedrijf serieus werk maakt van suikerreductie. Nederland volgt.

De introductie gaat gepaard met een campagne ter waarde van tien miljoen Britse pond. Het is de grootste introductie sinds een decennium van Coke. De bijbehorende pay off luidt: ‘tastes more like Coke and looks more like Coke’. Vanaf juni is de suikervrije cola in Groot-Brittannië te koop. De operatie maakt deel uit van een bredere herpositionering, waarbij suiker de deur uitgedaan wordt. Een slimme move van het merk, die in Nederland gestalte kreeg in een herlancering van Coca-Cola Life, zoals wij eerder meldden. Recent lanceerde Coca-Cola zijn 'One Brand'- strategie. Alle verpakkingen van Coca-Cola krijgen prominent de rode stip en de kleuraanduiding voor 'Light', 'Zero' of 'Life' verschuift naar de rand. De aangepaste verpakkingen komen ook in de Benelux in de schappen te liggen, bevestigt een woordvoerder van Coca-Cola aan retailsite Gondola, al is nog niet bekend wanneer dat zal zijn volgens Foodlog.

Minder suiker strategie
'Since 2012 our commercial strategy has focused on accelerating the growth of our no-sugar options. We know that millions of people love the taste of Coca-Cola so we have been working to refine the recipe of Coca-Cola Zero to match the taste of the original, but without sugar. It’s the biggest investment we’ve made in a new product launch for a decade and will give people the great taste of Coca-Cola Classic but without the sugar', zegt Leendert den Hollander, general manager van Coca-Cola Enterprises, tegen het Britse vakmedium Morning Advertiser. Den Hollander werkte eerder bij ondermeer Procter&Gamble Benelux en behaalde met zijn team en bureau Latchkov&Levi in die rol de eerste San Accent voor P&G met de 'Butterfly'-wervingscampagne.

Goed nieuws
De suikerreductie door Coca-Cola lijkt naast een verantwoorde keuze ook een goed antwoord op de suikertax die in de lucht hangt in Engeland en mogelijk in de rest van Europa. Deze wordt rond 2018 verwacht, maar is nu niet meer helemaal zeker meer. Coca-Cola lijkt met deze reductie verder uit te lopen op de concurrentie, die vaak nog stevig en nonchalant blijft grossieren in suikerbommen. Voor Coke-liefhebbers zijn de suikervrije en -arme varianten in elk geval goed nieuws. (PvWK) 


      De nieuwe range die ook naar Nederland komt


                                       Het nieuwe design Zero Sugar, front-aanzicht

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken