Grolsch is verkocht

Grolsch is verkocht
  • Food-en-retail
  • 19 apr 2016 @ 14:17
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Bierconcern AB InBev gaat in op het bod van Asahi Group op Grolsch en enkele andere Europese biermerken. De Japanse biertycoon Asahi neemt naast Grolsch ook Peroni en Meantime over.

Deze biermerken zijn nu nog eigendom van SABMiller, dat op zijn beurt wordt overgenomen door AB InBev. Vanwege die megafusie moeten diverse merken worden afgestoten. Asahi Group betaalt in totaal 2,6 miljard euro voor de drie biermerken. De overname blijft afhankelijk van de succesvolle afronding van de fusie tussen AB InBev en SABMiller. Die wordt in de tweede helft van dit jaar verwacht, meldt BNR. De overname, die nog moet worden goedgekeurd door de Europese Commissie, zou voor Asahi de grootste ooit zijn. (bron: BNR)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken